Balsam + Vatten?

Bonita4

Trådstartare
Kan man använda balsam + vatten som glansspray? Ska man ha i nåt mer? Hur mycket av varje?

Sv: Balsam + Vatten?

Japp det går att göra så, även fast jag tycker riktig pälsglans är bättre.

Det är nog bara att blanda lite och testa dig fram, fast köp helst ett milt barnbalsam.

Sen brukar det funka att hälla i lite matolja också :D

nej det blir bara kladdigt och segt... tänk hur ditt eget hår blir om du lämnar kvar balsam i det!

mkt bättre med riktig pälsglans.

spraybalsam eller "leave-in" isf, inte vanligt balsam som ska sköljas ur..

du kan använda det till man och svans, om du vill ha glans funkar vanligt pälsglans mcyket bättre.

Jag har en nordis med världens man som får ha balsam i manen, annars får jag aldrig ur den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 190
Senast: Tassa
·
Hundhälsa Jag blev oförhappandes med en Lhasa apso Hon var nerklippt men sonen vill ställa ut då hon har en kanon stam. Men hon var inte så bra... 2
Svar
28
· Visningar
1 930
Senast: Sonic76
·
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa... 2
Svar
25
· Visningar
2 229
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Finns det något vettigt schampo och balsam att köpa i vanlig matvarubutik? Eller borde man endast använda lite dyrare, finare märken... 2
Svar
35
· Visningar
2 343
Senast: ylvali2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka