Balougraph

service

Trådstartare
Är det någon som känner till eller har några avkommor ?
Hur har hans avkommor blivit gällande temperament, exteriör mm?
Gärna bild/filmer om ni har..

Nyfiken då jag själv har en och inte träffat på så många fler än någon enstaka..
 
Har en av de två (?) sista registrerade avkommorna han har (i ASVH iaf), Iskierka -13. (Balougraph - Athlet Z - Lord)
Uppfattningen jag fått är att han ger snälla avkommor som är lätta att ha och göra med.
Min kan dock testa en hel del och har en del attityd, men bara man är överens om vem som bestämmer är hon en ängel. Lättlärd och jättepositiv. Bara 2 år än så länge så vad det blir av henne återstår att se. :)
Exteriört (om jag ska komma ihåg vad domaren sa på fölvisningen :p)... Ngt kort rygg, ngt lågt ansatt hals, ngt branta bogar, välformat kors. Normalbyggd, benad för sin grovlek... Exteriört är hon väldigt lik sin mor så tror inte pappa typat så mycket där.

Ett år gammal film:

Bäbis:
a9561e34-3fcd-4fb1-857f-b8bd909a25d5_zps458bc66b.jpg


Ca 1 månad gammal bild:
Iska5_zps4znpdk3f.jpg


Vad är det för en du har? :)
Balougraph själv har ju tråkigt nog kastrerats, så det blir inga fler årgångar. :(
 
Senast ändrad:
Kompis har en fyraåring med fullblods mamma. Fux med bläs. Ca 167cm. Jättetrevlig och snäll liten gosse. Han ska gå fälttävlan är det tänkt. Tar allting med ro. Hade lätt kunnat tänka mej balougraph till min nippertippa sen när hon ska betäckas. Men det blir att leta upp nått annat istället nu.
 
En bekant till mig har en -10a efter honom. Hon köpte den direkt avvand som föl och har således gjort det mesta själv fram till den skulle vidareutbildas och meriteras som 4a-åring. Tyvärr har jag inte känt henne så länge och kunnat följa dom men hon talar väldigt varmt om den här hästen och att han alltid varit fantastiskt i temperamentet. Han är stor, över 170 och snäll som ett lamm. Det lilla jag sett av honom det halvåret han stod hemma innan han åkte tillbaka till utbildare är bara positivt.
Ägaren är en helt vanlig hobbyryttare och hon har ridit honom själv både ute i skog och mark samt hoppning på lägre nivå, vilket säger en hel del om lynnet tycker jag. Hästen är en riktig stjärnhäst som rids och tävlas av proffs nu och det är där han kommer till sin rätt, men som sagt är han snäll även med vanliga dödliga ;)
 
Är det någon som vet varför han kastrerats och vem som rider honom nu? Jag äger hans mamma sedan igår :-D

Senast jag hörde något var det Johannes Ehning som red honom, men det är några månader sen så det kan ha ändrats.
Varför han kastrerades vet jag inte, enligt blup har även hans enda godkända son Ballumé kastrerats.

P.S Grattis till ägandet av farmor till min illbatting! :D
 
@CaisaLundblad Jättefin, så fint med så mycket tecken.
Min har knappt nå alls och är väldigt lik sin mor i kroppen hittills så han verkar inte typa så mycket nej.

Min 10:a är jättesnäll och har ett bra huvud.
Dock så har han lite nerv och behöver en trygg ryttare som visar vägen.
Vilket jag tror har med hans bakgrund och inte aveln..
Men tror det mesta av det kommer försvinna bara han får växa i sina kläder som ridhäst.
För övrigt är han guda snäll i all hantering och ridning :)

Screenshot_2014-09-16-20-25-16_zpsym7syya9.png
[/URL][/IMG]
Screenshot_2014-09-16-20-25-16_zpsym7syya9.png
[/URL][/IMG]
 
@service Tack! Ja, där ser man iaf vem som är pappa! :p Och glad för det är jag, tycker hon är så väldigt fin i sina speciella tecken. :love:

Din ser också fin ut! :)
 
Jag har en superfin 5-årig val e. Balougraph. Jag har ägt honom sen han var 8 månader. Kanonpsyke, underbart snäll, älskar människor. Lojal och arbetsvillig. Väldigt vacker att se på, liknar sin pappa enormt i färg och tecken. Har träffat Balougraph när han fortfarande var hingst, på Absolute Horses, och personalen berättade att han var en kanonhingst att hålla på med.
Min häst fick fina poäng på 3-års, kvalade till semi i Breeders som 4-åring, och har nu kvalat till Falsterbo i sommar och Breeders-finalerna i höst! Han har faktiskt allt, Brains-Breed-Beauty och han är underbar att rida och pyssla med
 
Min hovslagare skodde balougraph när han stod hos Magnus. Han säger också det att han var väldigt trevlig och snäll vid skoning och hantering. Han skor även ett par avkommor och det är samma med dom. Lätta snälla och trevliga
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 785
Senast: Lea88
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 412
Senast: L(i)FE
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 289
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp