strawberrysylt
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@aiquen Har du märkt någon förbättring av ProbiMage? =)
Redan för typ 25 år sedan fanns buffrade tarmbakterier att köpa, i små flaskor, som man hällde över fodret. De gjorde under med hästmagar som t.ex. var utslagna av penicillin.@aiquen Okej! Men då var det kanske inte bakteriefloran som var problemet från början. Kan det vara stress, tror du? Jag har som sagt kommit fram till att jag tror det är stress som är problemet för min del... ska försöka stressa ner.
@tanten Jo, det här med fekalietransplantation har vi läst om i skolan (läser hälsovetenskap) och det verkar det nyaste nya och man verkar ha kommit på att tarmfloran betyder mycket mer än vad man tidigare trott. Intressant att man gjort det länge när det gäller hästar, det visste jag inte!
//r
Alltså ärligt talat - nej.Jag har haft några riktigt bra dagar då magen verkligen har varit helt osvullen/normal (den känslan!), men det går väldigt mycket upp och ner. Så kapslarna har ju inte försämrat läget, men inte gjort några större underverk heller tyvärr.
Men alltså (om jag får låna tråden lite): Är det någon som har koll på hur man diagnostiserar glutenintolerans/celiaki? Kan det räcka med symptombeskrivning och ett vanligt blodprov eller krävs det oftare en större utredning med koloskopi o.s.v.?
Tack för info!Inte koloskopi tror jag, men gastroskopi kan vara nödvändigt i vissa fall.
Man KAN kräva att de gör det under sövning/lättnarkos på de flesta ställen.
@aiquen Okej! Men då var det kanske inte bakteriefloran som var problemet från början. Kan det vara stress, tror du? Jag har som sagt kommit fram till att jag tror det är stress som är problemet för min del... ska försöka stressa ner.
Inte koloskopi tror jag, men gastroskopi kan vara nödvändigt i vissa fall.
Man KAN kräva att de gör det under sövning/lättnarkos på de flesta ställen.
Vissa klarar det utan, andra tycker det är för obehagligt men sover man har jag enbart hört att det inte märker ett skit mer än lite rosslig hals efteråt typ. Om man inte har ont av narkos förstås men det är ju en annan femma. Annars börjar man med blodprov.
Fast misstänker du det måste du kolla upp det! Det är farligt att äta gluten om man är glutenintolerant.Dock är jag rädd för att mina problem åtminstone delvis verkar stämma in på symptomen för celiaki. (Så rädd att jag inte vet om jag vågar kolla upp det, allvarligt talat. Vill inte vara glutenintolerant.)