Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
har en Unghäst som inte har den bästa balansen Inte heller så kvick i benen
Så vill ha tips på hur jag ska träna upp detta! Rider mycket i skog och mark, hoppa studs, hoppar på volt, bommar..
Vad ska jag göra
All slags gymnatsikhoppning för att bygga muskler och bli smidigare. Tänk på att låta hästen vila lite. Musklerna måste få vila lite för att kunna byggas upp
Kan inte komma på någon övning så här på rak arm men kanske kan skriva några ikväll
Han är 5. Är väldigt försiktig med han!! Mycket varierad träning. Vilar 1-3 dagar i veckan. Så tillräckligt med vila tycker jag oxå han får.. fast i hagen är de större problem när han inte har kloll på fötterna... skorna ryker... :S
Jag vet en rolig balansövning fast den kke inte är en som du letar. Kan även vara lite svår för yngre hästar.
Att gå imellan 2 bommar är bra. När man känner att det går bra och utan att hästen kliver utanför kan man göra det smalare. Dock en övning som vi gjorde med islandshästar, men balans som balans..
Du kanske kan ut och rida brevid ridvägen, alltså i skogen, över stock och sten fast man får väl se upp så att man inte klevar ner i nåt hål, eller nåt....
det boorde väl ge bra balans?? :smirk:
Hästhantering
Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Hästnyheter En annan ÖD där hon tävlat helgen innan ringde upp tävlingsplatsens ÖD och talade om att hon överskridit antal starter tolkade jag det som.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.