KallblodSthlm

Trådstartare
Hejsan alla körkunniga:)

Ja har funderat ett tag på några saker angående selen på shettisen som ja kör (mest hobbykörning, men förhoppningsvis i framtiden tävling också:laugh:).
Hennes baksele typ "hänger" för lågt ner tycker jag. Har ni några tips på hur ja kan göra för att få upp bakselen lite?

Shettisen har inga draglinor, men ägaren vill fixa d. Nån som har tips på tillfälliga draglinor elr draglinor som inte kostar hur mycket som helst?

Mvh Shettiskusk :laugh:

Sv: Baksele

nu vet jag inte vilken typ av baksele du har( bild)? men som det går så korta de remmarna över ryggen, ev gör nya hål o korta.
o så kanske du kan testa att korta bakselen där den sitter fast i däckel eller skaklarna.

börjes har draglinor för under 200 kr för shettis. de e visserligen av nylon men ja har hört att de ska va bra:banana:

lycka till!!

Sv: Baksele

nu vet jag inte vilken typ av baksele du har( bild)? men som det går så korta de remmarna över ryggen, ev gör nya hål o korta.
o så kanske du kan testa att korta bakselen där den sitter fast i däckel eller skaklarna.

börjes har draglinor för under 200 kr för shettis. de e visserligen av nylon men ja har hört att de ska va bra:banana:

lycka till!!

Tack för svaret :)
har en bild, vet inte om den e så bra, den e lixom tagen bakifrån :/
http://images2.bilddagboken.se/73/_u1/_u6/_u4/_u9/_u6/_u7/u1649674/13975_1262379798.jpg

Liknande trådar

Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 784
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag lovar - jag har använt sökfunktionen och jag har lärt mig åtskilligt om både bakselar och vagnar! Men har ändå några funderingar...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: moiran
·
Körning Nyligen köpt ett 5-årigt shetlands sto, hon är inkörd och är lugn men pigg och trevlig att köra! Fick med hennes utrustning och tycler...
2
Svar
32
· Visningar
2 441
Senast: _L_
·
T
Körning Nu har jag äntligen blivit lovad att få hjälp att börja köra min ponny! Han är "grund-inkörd" utav uppfödaren men inte körd på ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 555
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka