Baksele,behövs det?

Zolimita

Trådstartare
Har nu köpt en rockard och vi ska börja köra vår shettis:) Vagnen har svängel,kan man skaffa baksele senare eller ska man ha den från första början?

Sv: Baksele,behövs det?

Svaret är inne kommer bli att du ska ha baksele, kan ju vara ligga bra att vänja shettisen med en gång.
Men ska ni inte köra ofta tycker jag inte du behöver köpa någon utan kanske gå i de värsta bakarna. Det gör jag ändå fast jag har baksele tycker det verkar vara så jobbigt, men jag är lite löjligt också :D;)

Okej,får höra vad de andra säger.Är okunnig på detta område.
Nej,från början blir det inga backar då han måste sättas igång försiktigt,har varit sällskaps ponny nu i tre år med endast promenader för hand.Ska bli kul att få lära sig mer,hoppas vi kan gå någon körkurs,både sambon och jag:idea:

Det är väl lika bra att köpa en, se bara till så att hästen är van vid baksele! Prova först utan vagn och försiktigt, är hästen inte van kan den få panik när den får vagnens tyngd om baken.

Så du kan väl köra utan under invänjningstiden tycker jag, om du som sagt inte kör i nedförsbackar.

Han är ju körd med tidigare så jag kan ju kolla med förra ägaren om han haft baksele:idea:

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: CaisaCax
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
625
Senast: Mli
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: yamyam
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka