bakom hand..

L

Lif_Jessi

det är varmt, hästarna har massa vinterpäls kvar och är jätteslöa.

Líf har börjat med en ny dumhet.. så fort man tar i tygeln och ber om lite form, kör hon in näsan mellan frambenen typ.(liten överdrift)

jag vet inte riktigt hur jag ska förklara... hon sänker halsen hon drar in nosen, typ som att hon knäcker av. även fast jag bara tar pyttelite i tygeln. det här har pågått ca en vecka. vad gör jag????

Sv: bakom hand..

Driver henne ifrån ovanan och/eller gör uppresande tygeltag för att korrigera (handen rakt uppåt för att "dra upp" huvudet", därefter ner till normalläge igen).
Att korta tygeln så att hon inte når ner till frambensläget är kanske också aktuellt?

Sv: bakom hand..

Drar av en massa päls och låter bli att rida på ett par dagar eller rid ut och kräv inget:)
Red mitt sto idag som har tappat en massa päls, men min valack fick vila för han var jättesvettig idag för det var för varmt, vi hade ca 25 grader i solen idag:cool:
Kram Suss:love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 085
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka