gul_zebra

Trådstartare
Tänkte fixa en bakgrund till akvariet... Vad brukar de kosta på ett ungefär? 60*30 cm då. Sätts den utanför akvariet eller på insidan?
Finns det något ställe på nätet där man kan beställa bakgrunder?

Sv: Bakgrund

Afficherna kostar väl från 39 kr/meter eller nåt sånt... köp en meter så kan du klippa till själv hemma. Den sätter du på baksidan på akvariet, på utsidan. Ett sätt att få det att se verkligt ut är att ta en bakpensel, pensla på matolja på den sidan som ska vara inåt, som du ser från framsidan. Sen sätter du fast affichen på glaset och tar en fuktig svamp och pressar bort luften med som är mellan affichen och glaset. Då kommer motivet att synas mycket tydligare och den sitter fast utan tejp. Du kan även rätta till den i efterhand.

Min har suttit med matolja i ett halvår nu. Den blir ljusare när den sitter utan luft mellan.

De bakgrunderna man sätter I akvariet, 3D-bakgrunder, som Back to Nature och ROCK, kostar massor med pengar...... de ska siliconas fast i akvariet.

Prosit skrev:
Afficherna kostar väl från 39 kr/meter eller nåt sånt... köp en meter så kan du klippa till själv hemma. Den sätter du på baksidan på akvariet, på utsidan. Ett sätt att få det att se verkligt ut är att ta en bakpensel, pensla på matolja på den sidan som ska vara inåt, som du ser från framsidan. Sen sätter du fast affichen på glaset och tar en fuktig svamp och pressar bort luften med som är mellan affichen och glaset. Då kommer motivet att synas mycket tydligare och den sitter fast utan tejp. Du kan även rätta till den i efterhand.

Min har suttit med matolja i ett halvår nu. Den blir ljusare när den sitter utan luft mellan.

De bakgrunderna man sätter I akvariet, 3D-bakgrunder, som Back to Nature och ROCK, kostar massor med pengar...... de ska siliconas fast i akvariet.

Tack för tipset :bow:

Tänkte först att jag kunde måla med glasfärg på akvariet, det är ändå i så dåligt skick så det har jag ändå ingen nytta av sen iaf. Men rätt färger hade man förstås inte... Så då tänkte jag ta en planka att limma fast olika mossor och växter osv på men det lär ju vara på insidan för att inte se konstigt ut, och det lär ju snäckorna äta upp så småningom :D Tur att det var så billigt, jag trodde det skulle vara svindyrt... :angel:

Lät som en kul idé att limma fast lite saker på planka....... men var noga med att använda typ akvariesilicon som inte är giftigt. Hörde om en människa som använde badrumssilicon när han satte fast sin bakgrund i akvariet. Sen hällde han i vattnet och firrarna från ett annat akvarium..... alla firrar var döda dagen efter av de giftiga ämnena i vattnet från siliconet :( .......... han trodde man kunde ha samma som när han kaklade om badrummet och siliconade runt handfatet.... :crazy:

Men att ha en planka med lite mossa, några stenar och så skulle ju vara snyggt! Du kanske till och med kan sätta fast en liten pinne eller nåt där du kan trä på grönsaker till snäckorna. Så slipper de ligga i jorden :idea: sen när de blir gamla så är det ju bara att plocka av och ersätta med nytt.... Man kan göra mycket kul bara man har lite fantasi.

Prosit skrev:
Lät som en kul idé att limma fast lite saker på planka....... men var noga med att använda typ akvariesilicon som inte är giftigt. Hörde om en människa som använde badrumssilicon när han satte fast sin bakgrund i akvariet. Sen hällde han i vattnet och firrarna från ett annat akvarium..... alla firrar var döda dagen efter av de giftiga ämnena i vattnet från siliconet :( .......... han trodde man kunde ha samma som när han kaklade om badrummet och siliconade runt handfatet.... :crazy:

Men att ha en planka med lite mossa, några stenar och så skulle ju vara snyggt! Du kanske till och med kan sätta fast en liten pinne eller nåt där du kan trä på grönsaker till snäckorna. Så slipper de ligga i jorden :idea: sen när de blir gamla så är det ju bara att plocka av och ersätta med nytt.... Man kan göra mycket kul bara man har lite fantasi.

Aj då... :crazy:
Närå, inget silikon här inte. Borde ju vara lättare att bara spika ihop som ett brett L så den kan stå själv med en planka i botten, så kan man ju få bort bakgrunden sen också. Men det vete sjutton hur jag gör... Kommer antagligen köpa färdigt, blir enklast så :D

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 167
Senast: skogaliten
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: ameo
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 583
Senast: Rie
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar