Smurfoff

Trådstartare
Blev lite mycket dricka igår och jag började jobba kl 14-22 idag.. Jag drog iväg på jobb och bara spydde som en gris... Spydde mellan varje samtal i princip men stod ut. Nu är jag hemma och jag spyr fortfarande. har nog spytt 15 ggr idag. Har försökt med te, frukt, macka allt kommer upp igen...

Är de verkligen "normalt" att va bakis såhär länge? Var hemma innan 3 igår och sov. Klockan är nu 22.30

Tips hur man kan må bättre?

Sv: Bakfull

Det låter snarare som en magsjuka tycker jag.
Se till att du får i dig vätska, små små mängder i taget. Och vila, inget mer jobb på några dagar.

Fast det är ju kompinerat med att jag drack för mycket igår. Jag hoppas jag mår bra imrgon då det är jobb igen.

Fast tänk om det inte är pga alkoholen utan mer en slump. Hur mår du i övrigt?
Har man kräksjuka ska man ju stanna hemma så man inte smittar andra.

Jag brukar dricka vätskeersättanade. Värm en kopp med vatten, tillsätt en eller två teskedar socker och lite salt. Ta en tesked i tagen en gång vart tionde minut till en början. Det brukar jag må mycket bättre av! :)

Ägg och saltlakrits var min räddning den gången jag mådde i princip lika dant. Och det var inte magsjuka ^^
Sprite med, om jag inte minns fel. Men det är lite som Itzyditzy är inne på, socker/saltlösning brukar hjälpa rätt bra.

Det låter som att du blivit matförgiftad!! Då blir man ju sådär. Sådär blir man ju inte ifall man bara är bakfull.

Det låter som att du blivit matförgiftad!! Då blir man ju sådär. Sådär blir man ju inte ifall man bara är bakfull.

Det finns personer som kan spy väldigt många gånger på bakfyllan utan att det är något annat än just bakfyllan.

Sist jag var ute så blev jag så dålig. Mådde bra hela utekvällen, minns vad och hur mycket jag druckit -och det var inte mer än nån annan gång. Och jag blev så jävla dålig dagen efter. Spydde 15 ggr kanske? Och det gick inte över på hela dagen, kunde knappt behålla vatten. Har aldrig varit så dålig.
Men nästa dag var det bra igen. Vet inte vad som gick fel den gången faktiskt....

Jag blir så bakis. Spyr oftast fram mot 6-7 på kvällen och kan inte äta, dricka eller nånting. Det som hjälper för mig är att sova bort det.

Min sambo kräks i princip mellan två till femton gånger dagen efter han varit full. Oavsett om han druckit massor eller fyra öl.

Brukar ibland hålla i sig ända till kvällen.
Jag är inte avundsjuk på honom om man säger så :)

Åh, fy... :( Om jag visste att det blev så varje gång jag drack alkohol hade jag slutat att dricka helt, för att kräkas är verkligen något av det värsta som finns!

Jag med! Helt fascinerande hur man pallar en sån resa och ATT UPPREPA DEN!:crazy:
Hade man gått på resturang och blivit matförgiftad och så sjuk hade man aldrig gått dit igen och knappt ätit den maträtten fler gånger:wtf:

Åh, fy... :( Om jag visste att det blev så varje gång jag drack alkohol hade jag slutat att dricka helt, för att kräkas är verkligen något av det värsta som finns!

Det är knappt han dricker längre, det går att räkna på ett par fingrar hur många gånger per år han blir full.

I ungdomen gjorde det visst inte lika mycket att dagen efter blev helt förstörd, men nuförtiden vill han inte slösa bort en hel dag på det viset.

Jag blir så bakis. Spyr oftast fram mot 6-7 på kvällen och kan inte äta, dricka eller nånting. Det som hjälper för mig är att sova bort det.

*räcker upp en hand* Jag med!

Spyr utan problem mellan 10-20 gånger fram till kvällen och i början av bakfyllan med 3-5 minuters mellanrum. All form av vätska/mat kommer upp igen. Jag kallar det för min "harakiri-bakfylla". :D

Men vad "kul" att få veta att jag inte är helt ensam om detta :D
En vanlig bakisdag mår jag illa hela dagen och spyr i regel minst tre gånger, värsta gången var jag uppe i 15 men då fortsatte jag bara att spy på grund av att jag blev så uttorkad och blev jätte dålig. Jag brukar köpa resorb på Apoteket och dricka det, jag mår mycket bättre då :)

Jag trodde att jag var jävligt ensam om detta, tills nu! Alla kompisar och sambo har "normala" bakfyllor, en kebabpizza och lite slappa framför tv:n så går det över liksom. Jag kan inte ens tänka på mat, än mindre behålla den. :wtf: Kan även bli en liten luring däremellan spyorna när jag tror att det har gått över och jag känner lite hunger och så äter man något och vips så är det hela igång igen. :p

Känner inte heller nån i min närhet som blir lika dålig. Visst har jag övervägt att sluta dricka men jag gillar effekten av alkohol för mycket :o
Sen kan jag ha bra perioder då jag knappt är bakis alls, men dom kan jag räkna på en hand...

Exakt sådär mådde jag i lördags efter en lite för vild fest på fredagen. Allt kom upp, även te och vatten. Kunde inte stå upp förens sent på lördagkväll och mådde inte bra förens söndag eftermiddag. Jag får nämligen en migränblandad bakfylla när jag druckit för mycket, därav den häftiga reaktionen. Det kan inte vara samma för dig?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Takire
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 687
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?