Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill du träna bakbenkontroll av någon särskild anledning, eller bara allmänt?
Jag tränar med balansbollar/plattor och tasstarget. Mina hundar är redan i grunden väldigt "gymnastiska" och är väl medvetna om sina bakben - så för oss har det inte varit en särskilt big deal. Jag har däremot inte tränat in någon fotposition på det sättet, eftersom de inte behöver gå fot tävlingsmässigt
För att få en bra fotposition, men även allmänt, han är dock bara 16 veckor nu på onsdag, men vi har börjat smått med det på valpkursen.
Alla har ju försökt propsa på mig pallen, men jag hatar den. Och min prick hatar den ännu mer. Så nej.
Vi har kört uteslutande på stolp-metoden. Och får vääääldigt mycket kommentarer om våran perfekta bakdelskontroll. Så det går utan pall också Däremot är nog pallen ett väldigt bra hjälpmedel om man känner att det funkar bra.
Utöver just den biten har jag lärt mina hundar backa på kommando, mycket cavaletti, balansgång osv.
Jag och lillskrället har precis börjat träna bakbenskontroll, men jag tänkte få lite inspiration och höra hur ni tränar era hundar!
Tasstarget skulle jag nog börja med i så fall. De flesta hundar tycker att det är rolig träning, det går i regel snabbt att lära in och det är enkelt att ha hög belöningsfrekvens så motivationen hos hunden brukar hålla sig hög
@Snurrfian
Lånar din tråd lite.
Jag har börjat köra klossen med herr pudel. Han har greppat att framtassarna ska på klossen. Problemet är att få rörelse på bakbenen, hur tusan gör jag?
Ger godis så fort han börjar flytta lite. Har även problem med att han gärna sätter sig ner
Hur lär man in tasstarget?
Hur lär man in tasstarget?
Enklast och snabbast för de flesta hundar med klicker. Klicka för minsta intresse av targeten. En blick räcker gott och väl i början. Sedan utökar man. Finns jättemånga filmer på youtube. När hunden sedan kan tasstarget kan den användas till allt möjligt.
Och @Blueberry
Tack! Tyvärr kan jag inte använda klicker (döv hund) men försöker ge godis i rätt ögonblick..
Ska testa lite ikväll! Kan tänka mig att det är betydligt svårare att lära in för baktassarna
En tanke bara, men du kan inte använda en mindre typ ficklampa som klicker?
Så att en "dutt" med ljuset blir belöningsmarkören?