Jo! Jag googlade faktiskt efter jag skrivit inlägget och det finns en flicker att köpa från etsy men en ficklampa lär ju gå lika bra!
Det finns alltså t om något särskilt framtaget för döva hundar? Härligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo! Jag googlade faktiskt efter jag skrivit inlägget och det finns en flicker att köpa från etsy men en ficklampa lär ju gå lika bra!
Tror detta är ett av Spookies första pass med att backa och kanske 3:e gången han ska sätta alla 4 tassarna på ett lock@Kakis har en video någonstans på när hennes hund backar mot en target och sätter baktassarna på den. Hon kanske kan visa den?
Vad är stolpmetoden?
Jag använder klossträning, backa, tassar i och på låda, och så vanlig kroppsmedvetenhet och -kontroll i form av pilatesboll, stå på stenar, gå på stockar och agility. Jag lär också hunden från början låsta bakben i skiften till exempel ligg - sitt. Om de lärt sig det som valp har man mycket gratis!
Tack @Blueberry och @Malibu_Stacy backa kan han redan som koncept, det är det där med att koppla ihop att han gjorde något med baktassen som gav godis som inte kopplar för honom...
Är det inte stor risk att man får en hund som lätt fixerar vid ens händer?Vet inte om länken funkar? Skriver från mobilen.. Annars sök på Alba Sand Hellman på Youtube, hon har en film där hon förklarar (den som jag har länkat). Jag har inte använt metoden exakt lika som henne utan bara vid vändningarna osv.
Är det inte stor risk att man får en hund som lätt fixerar vid ens händer?
Nja, det vet jag inte. Beror säkert på från hund till hund.Är det inte stor risk att man får en hund som lätt fixerar vid ens händer?
Ja med små hundar kan det säkert bli knepigt ang fixering som sagt så tror jag det beror på från hund till hund, kanske. Det här sättet har funkat skitbra för oss. Han är definitivt inte fixerad av handen.Kollat på videon nu! Tror också att det är stor risk för fixering vid händerna. Dessutom mycket svår metod om man har liten hund som jag har eftersom jag måste böja mig så himla mycket.
Men fungerar säkert fint för vissa!
Tänk på att stå stilla och inte flytta ut handen från benet. Hunden ska flytta sig som en framdelsvändning och din hand ska vara stilla.Vi har inte riktigt lyckats med pallen, men provade stolpmetoden idag för första gången och han förstod den mycket bättre!
Jag kommer ingen vart med det heller, Monster har ingen aning att han har en bakdel! Han tror oavsett vad som sker att det är något han gjort med framänden som gett ett klick, hur mycket jag än försöker fånga bakbenen så blir det slick, titt åt sidan, steppa med frambenen, nicka, etc. Vid det här laget ser jag det som ett komiskt inslag i vår träning - skam den som ger sig, det kommer inte att gå men vi kan kanske snubbla över något nytt roligt beteende när vi försöker.