bakbens paddarna kasar ner!

Buck

Trådstartare
lindar ganska ofta vid ridning men har ett stort problem, bakbens paddarna brukar glida ner ca 2- 5 cm. har elastiska lindor, 50/50 lindor, akryl lindor och fleece, alla glider.
paddar har jagalltid under; Jacksons och ett par teddy (ser ut som mias).

funderar på om gel paddar kanske glider mindre?.

jag försöker att linda så stabilt och hårt så att det inte ska glida men vågar inte linda hur hårt som helst. (häst nr 2 glider inte paddarna ner på dock)
pga detta har jag oftast strykkappor bak, men jag vill kunna ha lindor runt om ju :(. (det är förresten mest på vä bakben som paddarna glider)

på frambenen så sitter alla paddar där de ska även när man rider i djup snö.

Sv: bakbens paddarna kasar ner!

mycket och mycket... pälsglans har jag ju i men det är inte så ofta nu, innan hade jag i varje dag men nu är det inte lika ofta. :o

vad för gelpaddar är bäst då? är de senskydds formade ser inte så trevliga ut :/ vill ha som går runt hela benet, men vill inte att det ska bli tjockt eller för varmt.

Neoprenpaddar + elastiska lindor funkar bra tycker jag, glider inte. Lite krångligt att lägga paddarna så de inte veckar sig men sen är de enkla att linda med.

ja det kanske hjälper mot kasandet, + att priset är bra, men blir det inte varmt med dem(plast andas ju inte)? och är inte 3mm lite för tunt? de paddarna jag har nu är ju minst 5mm tjocka(när de inte är ihop tryckta). hästen stryker sig lite bak så det är därför jag behöver skydd :(.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka