Bakåtskurna kåpor?

S

Solve85

Finns det någon som kan tipsa om dressyrsadlar med bakåtskurna kåpor, rak bom och kilbossor och "normal lång" anläggningsyta som passar lite bredare bogblad?

Min häst har ett väldigt jobbigt sadelläge...
Normalhög manke
Liggande, breda bogblad
relativt rak rygg
Normallång rygg ca 48cm

Jag har provat diverse sadlar och även ST dressage (dock inget för mig)
Har funderat på nya Deuber UF... men inte har jag 21t i bakfickan just nu :crazy:

Tack för tips

Sv: Bakåtskurna kåpor?

jag hade min wintec isabell werth på min förra frieser och mitt förra breda halvblod..och den låg bra o lämnade bogbladen fria på dom. Rak med kilbossor.

men jag gissar att du testat den?

inte wintec men bates IW... Den blev för svängd när jag satte i ett bredare järn.

Pfiff Frise dressyr sadel.Passar något svängd rygg,stora bogblad samt stor gång...Bra pris !Bakåt skurna kåpor,väldigt skön ,halvdjup..4 Fingar hela vägen...

Båda mina hästar har breda bogblad och det var till en början svårt att hitta sadlar som dels var tillräckligt breda, men även som lämnade fritt för bogen.

Men till stoet låg Albion perfekt och på valacken ligger Crown Jessika kanon. Så även om de sadlarna inte har direkt bakåtskurna kåpor så kan jag verkligen rekommendera dig att pröva dem.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Time Lord
·
Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
Utrustning någon med något tips? Har en unghäst med ganska smal bog, normal mot bred manke, ganska markerade bogblad, typ några mm mellan bogblad...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka