Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra jobbat! Blev ju jättebra.
Lidl sålde just en bakmaskin som fungerar utmärkt, kostade väl 699 eller kanske 899, kommer inte ihåg. Har själv en sådan sedan flera år och den duger utmärkt till det jag gör. De dyrare är förstås säkert mycket bättre, om man bakar varje dag och mycket osv, men för 6 bröd i månaden hade det räckt fint med en sån tänker jag.Såklart, men lär inte komma under 1500. Vi köper ungefär 6 förpackningar bröd per månad. Det kostar 240kr. Dvs det tar 6.25 månader innan den betalat igen sig. Och då har jag inte räknat med vad ingredienser kostar. Baka utan bakmaskin kommer inte hända, jag orkar bara knåda i fem sekunder sen vill jag göra något annat
Köper jag en kitchenaid a 5 lax tar det 20.8 månader att betala igen sig.
Men ska kika på begagnat, jag är inte så känslig av mig så kan lätt köpa en använd.
Tänkte du göra limpor eller små frallor?Kan man inte baka sirapsbröd på vanligt vetemjöl? Måste man ha rågsikt i? Har ingen hemma och orkar inte handla, men vill baka bröd.
Just nu gör jagTänkte du göra limpor eller små frallor?
Stekpannebrödet ser spännande ut! Hoppas att du lyckas! Om inte så kom ihåg att övning ger färdighet.Just nu gör jag
https://lindasbakskola.se/2014/09/03/stekpannebrod-2/
och de väntar på att få komma in i ugnen om ca 20 minuter. Gjorde två istället för ett. Hoppas jag lyckas! Är så trött på att köpa bröd, samtidigt som jag är dålig på att baka överhuvudtaget, alltså riktigt usel tyvärr. Egentligen skulle jag pga min magoperation fortsätta äta typ knäckemacka men är trött på det. Över två års nästan enbart ätande av knäckebröd är tröttsamt till slut.
Men jag tänkte göra
https://lindasbakskola.se/2019/09/26/sirapslimpa/
Alla recept jag hittar (lite snabbt) är med rågsikt osv.
Har gjort havre-filmjölks-bakpulverbröd, men är lite trött på smaken, men det är alldeles urenkelt för mig, perfekt ju! Grytbröd har jag testat också, utmärkt enkelt, men jobbigt att skära eftersom det är så runt.... Har en urgammal rostig brödform och skulle behöva ny, fler, men tja, har inte tagit mig för att köpa. Dyrt när man inte bakar så ofta och inte har råd och det loppis jag kikat på har inga (någon som har några över och säljer billigt?) så bröden får så tråkig form och blir jobbiga att skära.
Men köpebröd är dyra och smaklösa!
Det jäste som tusan!Stekpannebrödet ser spännande ut! Hoppas att du lyckas! Om inte så kom ihåg att övning ger färdighet.
Är det så att du behöver äta fibrer? Du kan baka med vetemjöl men tillsätta korn och/eller vetekross. Har något bra recept jag kan gräva fram om du är intresserad.
Jag lyckades! Blev jättegott! Nu är frågan till er bakexsperter, hur ska jag göra bäst för att det ska hålla sig så "nytt" så länge som möjligt?Stekpannebrödet ser spännande ut! Hoppas att du lyckas! Om inte så kom ihåg att övning ger färdighet.
Är det så att du behöver äta fibrer? Du kan baka med vetemjöl men tillsätta korn och/eller vetekross. Har något bra recept jag kan gräva fram om du är intresserad.
Bra jobbat! Låt det svalna ordentligt under handduk och frys sedan in. Jag skär alltid upp brödet i skivor eller delar så att jag kan ta fram vart efter jag behöver.Jag lyckades! Blev jättegott! Nu är frågan till er bakexsperter, hur ska jag göra bäst för att det ska hålla sig så "nytt" så länge som möjligt?
Vörtbröd blir ofta väldigt torrt. Kross finns i bakhyllan men frågan är om det är bra för dig eller inte.Det jäste som tusan!Tack! Håller tummarna för att de blir bra, verkade ju enkelt ju.
Vet inte om fiber- har gjort viktoperation och ska äta nyckelhålsmärkt och inte vitt bröd så att säga. Var hittar man sådan kross?
Vill baka vörtbröd men det verkar krångligt.
Det har jag gjort nu. Har två bitar uppe, en för i morgon bitti och en för i kväll alternativt frukostrasten på jobbet i morgon.Bra jobbat! Låt det svalna ordentligt under handduk och frys sedan in. Jag skär alltid upp brödet i skivor eller delar så att jag kan ta fram vart efter jag behöver.
Ja, det är tyvärr något som jag märkt av bland köpevörtbröden. Endast ett är saftigt och gott, det skicas inte från fabrik, men säljs endast i Skåne, görs där. OTROLIGT gott!Vörtbröd blir ofta väldigt torrt. Kross finns i bakhyllan men frågan är om det är bra för dig eller inte.Kanske säkrare för magen att baka med havregryn eller annat för att få mjukare fibrer?
Bra jobbat! Låt det svalna ordentligt under handduk och frys sedan in. Jag skär alltid upp brödet i skivor eller delar så att jag kan ta fram vart efter jag behöver.
Att baka på havregryn eller havregrynsgröt är ett jättebra sätt att få in fibrer i ljust bröd. Dessutom gör det brödet saftigt och gott. Testa exempelvis de tekakor som @warg tipsar om i inlägg 23. Man kan dra ner lite på margarin och sirap om man vill.Ja, det är tyvärr något som jag märkt av bland köpevörtbröden. Endast ett är saftigt och gott, det skicas inte från fabrik, men säljs endast i Skåne, görs där. OTROLIGT gott!
Vet inte hur det är för min mage med kross tyvärr, havregryn fixar den utan problem, äter ofta havregrynsgröt, men är lite trött på det också, det har blivit så enformigt.
Ingen aning! Sötsura bullar?Kanelbullar med surdeg - yay or nay? Någon som testat? Jag gillar båda för sig, men vad händer om man lägger ihop de två...Konstiga bullar?
Jag gjorde det jättemycket när barnet var nyfött. Supergott men tar lite längre tid, dock inte krångligt, bara inte snabbt. Men jag är inte något jättefan V supersöta kaffebröd osv heller.Kanelbullar med surdeg - yay or nay? Någon som testat? Jag gillar båda för sig, men vad händer om man lägger ihop de två...Konstiga bullar?