Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

åh jag bakar precis nu. Det blir en kokos/banankaka av havregryn, bananer, kokos, lite bovetegryn, lite grahamsmjöl, lite lite socker o ljus sirap, mjölk, ägg, kardemumma, kanel, malen kryddnejlika, salt.. tror det var allt. Hoppas den blir bra =)

Då kan ju du säga hur de smakade för jag mitt nöt åkte och handlade allt jag skulle ha till bakningen.. Förutom godiset! :cool: Så får göra vanliga kladdmuffins istället :D

Någon som har tips på goda kakor som håller sig i skafferiet en vecka?

Tack för svaret, har nog bestämt mig för choklad/choklad/choklad, banan/choklad, red velvet...
Lägger upp lite bilder första är på red velvet
p8020015.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

andra är på choklad/choklad/choklad
p8020012.jpg

Banan/choklad
p8090078.jpg

Banan/choklad m. frosting (sen gulingen i hörnet är en citron)
p8090100.jpg

Citron m. vanilj frosting
p8090092.jpg

slänger in min freaky tigerkaka också :angel:
p8060001.jpg

meningen var att det skulle vara 3 lager: vanilj (blått), vanilj/choklad (lila), choklad (rött)... Men de ljög för mig i första klass, blandar man blått och rött så blir det inte lila.. det blir grått :cool: så hade i mer och det blev blågrönt ? (fast jag hade i rött :confused:) anywho och sen blev vaniljen turkos det är det som syns längst upp.

p8060021.jpg

Smakade bra iaf och brorsbarnen hade stora ögon :D

hahaha skön kaka! :D

Nu har jag citronmuffins i ugnen, sedan blir det chokladkladd muffins.. Ska baka heela natten så måste komma på mer saker med dom ingredienserna jag har :angel:

Hihi jaaa... jag ville klicka på dom & då täckte typ en liten strösselbit hela skärmen :rofl:

Gaaah kan inte se Leila bakar nu för boxen lade av IGEN!
Vi är konstant utan tv eftersom det bara krånglar hela tiden.
Kan man se det online?

Hittade det:bow:

Funderade på om man kan göra cupcakes med honungsmelon?
Det borde väl gå tycker jag?

dsc_0895_102084048.jpg

Chokladmuffins med dumle & sockerbitar ( tidigare recept i tråden)
Dessa följer med mig till jobbet i morgon, tog en tugga av sambon & dom blev som receptet utlovade saftiga med en mörk smak av choklad. Jag valde att göra en chokladfrosting med några matskedar nutella i också.

Du är min nya idol:bow:

*kl*

Vill göra morotskaka, morotstårta eller vad det heter, sån med philadelphiakräm. Men kan man göra sån i amerikanska muffinsformar? Och isåfall hur länge ska de vara i ugnen?

Gjorde cupcakes med nutellafyllning häromdagen efter att ha läst i tråden. Nu får jag inte vara ifred för alla vill ha:cool: (:))

Vad är det där för nått gott? Hur gör man dom? :d

Det är Leilas grundrecept, en halv sats, brukar alltid dela på satsen så det blir 2 smaker med 12 st av varje.

De gula fick i sig:
1 citron, skal och saft,
lite extra vanilj socker(½ - 1 msk),
Gul karamellfärg
frostingen är vanlig cream cheese med vanilj arom i.
Dessa hamnade på syrran och moders första plats eftersom de blir väldigt syrliga och fräscha...Ungarna tyckte dock att de typ dög.

De Bruna:
2 msk kakao
2 msk kallt starkt kaffe
nån droppe vanilj arom

sen är de fyllda med vit-choklad-smörkräm:
110 gr rumsvarmt smör
135 gr florsocker
85 gr vit choklad
2 msk vispgrädde

Frostingen:
100 g philadelphia
60 g smör
några msk kakao, kanske 4 st
2 msk kallt kaffe
sen florsocker tills rätt konsistens

dekorerade med riven mörk choklad och kakao

Senast ändrad:

:laugh:

Jadu.. gör man i vanliga muffinsformar så brukar det vara ca 15 minuter. Jag går på en första tid, sen kollar jag efter med sticka. Som igår, smeten till muffinsarna var väldigt rinnig, så hade dom säkert i ugnen i lite över 20 minuter. Kollade först med sticka efter 10 minuter & sen va 5.e minut efter det....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka