Baka dammsugare

Anyo

Trådstartare
Ja jag tänkte jag skulle ge mig in på att prova baka dammsugare ;)
Någon som gjort detta själv? Tänkte hur mycket Arraksessens man skall ha. På recepte jag har står det "efter smak" men hur ska jag kunna ha en aning om det ? Så rör det sig om en tesked, matsked ??
 
Sv: Baka dammsugare

Du får väl prova dig fram? Börja med en tesked och öka på om det är tamt. :d
 
Sv: Baka dammsugare

Hahaha, jag fattade inte att det var bakverket dammsugare :D Ett tag trodde jag nästan att du var lite galen...

Det brukar inte behövas så mycket essens, 1-2 tsk till en normalstor sats brukar bli rätt lagom.
 
Sv: Baka dammsugare

Absolut :) Bakar dem troligen ikväll :) Kommer använda Leilas recept. Såg det programmet på tv igår och blev sååå himla sugen :P
 
Sv: Baka dammsugare

Men stopp ett tag nu. Om du använder arrak i form av punch kan jag hålla med om tesked eller matsked. Men många arraks-essenser kan vara väldigt koncentrerade, så börja med yttepyttelite och smaka dig fram.
 
Sv: Baka dammsugare

Köpte Dr Oetkers Arraksarom. Stod på baksidan 0,5 tsk till ca 15 rullar :)
 
Sv: Baka dammsugare

Okej Skratta INTE nu ;)

1236598_10151663534423753_1596861680_n.jpg


Haha Såå himla fula dom blev :d MEN goda. Bakade dem på socker kaka och Bondkakor. Bond kakorna gav en ganska stark smak vilket jag gillade :) Dock liite krångliga att göra men det har ju med rutin att göra :)
 
Sv: Baka dammsugare

Ser smarriga ut, hade gärna ätit dom:D
Nu fick jag inspiration, ska baka dammsugare någon dag:)
 
Sv: Baka dammsugare

Hihi Tack till båda :D Ja då dem blev väldigt goda ;) var ganska krångligt med doppandet då marsipanen öppnade sig under så därför ser de ut som en "barbie midja" :p
 
Sv: Baka dammsugare

*kl*

Passar på att fråga, är det någon som vet vad dom vita rullarna heter som brukar säljas vid dammsugare? Det är på något sätt samma fyllning fast någon creme eller grädde i mitten av rullen och vit choklad uppepå.
 
Sv: Baka dammsugare

Din variant av dammsugare med andra ord:D Smaken är ju ändå viktigast och det ligger sanning i det gamla ordstävet: "Övning ger färdighet". Ni skulle sett första gången jag bakade biskvier. :p:o:D
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
10 850
Senast: Enya
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
614
Senast: Mia_R
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
200
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp