Sv: Bajsvanor!
kl
1-2 ggr per dag beroende på vad vi aktiverar oss med. Om vi är mycket aktiva fysiskt bajsar han oftast en gång mer än normalt (precis som nån annan skrev- magen kommer igång av fysisk aktivitet).
Jag har provat RC, Eukanuba, Hills, Standardt och färskfodret Fodax under tiden jag haft hund (hade två hundar förut). Tycker precis som många andra i tråden att det är väldigt individuellt vilket foder hunden mår bäst av.
Min förra hund mådde jättebra på RC (det foder han var uppfödd på), tålde inte Hills och blev extremt hård i magen av Standardt.
Min nuvarande hund blev
extremt gasig på Eukanuba (det foder han är uppfödd på) samt bajsade löst och mängder, han funkade bra på Standardt men åt dåligt och tunnade därför ur alldeles (såg ut som ett spjälstaket). Får nu färskfoder, Fodax, och är i bra hull, har fin päls och "bra bajs". Kan matvägra nångång ibland på färskfodret med, men inte alls lika ofta som på torrfoder.
Han får förutom sitt foder även märgben, matrester ibland, råa kycklingben och annat som blir över vid lammslakten och det påverkar sällan hans "bajsrutiner".