Bajsvanor! ;)

Sv: Bajsvanor! ;)

Morgon/middag/kväll oftast... Ibland en gång till efter ev dopp i sjön så brukar magen gå igång ;) Han äter Royal Canin.

*kl

Flera gånger om dagen oftast och vad som kommer ut är helt beroende på vad jag har stoppat i. Magen ser friskast ut när han nästan bara äter BARF och lite torrfoder på morgonen. Just nu lite valpfoder från Olivers. Sen blir det nog Standardt igen.

Mina bajsar jämt känns det som, minst tre gånger per dag var men oftare dagar som de tränar race eftersom det sätter extra sprutt på magen. De äter rätt mycket färskfoder i förhållande till sin ringa storlek så det bidrar väl till volymen. Sedan slinker det ner en del löv och gräs också.

Pudeln 3 ggr om dagen men ibland 2. Jag tror 2 hade räckt men han har den " ovanan" som ju oftast är bra att han vill se till att vara helt tom innan man går hem precis som om han tänker att han aldrig vet när han får komma ut nästa gång :crazy: Han skiter dock väldigt lite per gång för att jämföra med andra 17 kgs hundar. Han äter väldigt lite pga att han är kastrerad hälften VoH hälften brit care fisk.

Vinthunden bajsar oftast bara en gång per dag eller en gång, två ggr den promenaden och efter en massa racande är det ofta lite löst på slutet. Han äter massor till sin vikt på 17 kg. Mer än dubbelt så mycket som pudeln trots att han också är kastrerad. Men det som kommer ut är inte så mycket mer än pudelns för han äter lite mindre godis också. Äter också VoH och Brit care.

kl

1-2 ggr per dag beroende på vad vi aktiverar oss med. Om vi är mycket aktiva fysiskt bajsar han oftast en gång mer än normalt (precis som nån annan skrev- magen kommer igång av fysisk aktivitet).

Jag har provat RC, Eukanuba, Hills, Standardt och färskfodret Fodax under tiden jag haft hund (hade två hundar förut). Tycker precis som många andra i tråden att det är väldigt individuellt vilket foder hunden mår bäst av.
Min förra hund mådde jättebra på RC (det foder han var uppfödd på), tålde inte Hills och blev extremt hård i magen av Standardt.

Min nuvarande hund blev extremt gasig på Eukanuba (det foder han är uppfödd på) samt bajsade löst och mängder, han funkade bra på Standardt men åt dåligt och tunnade därför ur alldeles (såg ut som ett spjälstaket). Får nu färskfoder, Fodax, och är i bra hull, har fin päls och "bra bajs". Kan matvägra nångång ibland på färskfodret med, men inte alls lika ofta som på torrfoder.
Han får förutom sitt foder även märgben, matrester ibland, råa kycklingben och annat som blir över vid lammslakten och det påverkar sällan hans "bajsrutiner".

Min äter Meat&Biscuit Adult (Magnussons) och han skiter små lagom fasta korvar i snitt en gång om dagen. Men sen kan han gå utan att skita i två dagar en sen skita oavbrutet en hel dag. Men han får aldrig det där volyminösa lätt lösa som man kan se hos vissa. Men fodret innehåller rätt mycket kött.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
618
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 231
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18