Bajs i badkaret

Zarro

Trådstartare
Nu när jag vaknade så hade min ena katt bajsat i badkaret.Jag tror jag vet vem det var eftersom han var där och krafsade igen.
Varför tror ni att han gjort detta?Aldrig hänt innan och han är 1 år.

Sv: Bajs i badkaret

Kan var en protest mot något. Full låda? Matte och husse borta för länge? Ingen mat? Inget vatten? Ganska typisk protest för katter...

Jag har oxå haft en katt som bajsat i badkaret och i duschen. Kattlådan var precis rengjord och kissen går dirrekt till badkaret?
Mat å vatten hade den.
Så jag tror inte på den tesen.
Men varför den bajsade där, det undrade jag oxå...:confused:

Är katten kastrerad?
Jag funderar på om det kan vara nån slags revirmarkering.De brukar mest kissa på andra ställen då men de kan även bajsa på andra ställen.

Min honkatt kissar gärna i köksvasken. Vet inte om man ska skratta eller gråta egentligen men hon har gjort det från och till i flera år nu. Hennes beteende har nog inte så mycket med hur det ser ut i lådan att göra för hon går på den också. Verkar inte vara någon protest från hennes sida utan verkar mer som att hon är lite fin i kanten och i vasken behöver hon inte "städa" efter sig för där bara försvinner det. Så egentligen är hon ju ganska smart :)

Däremot hade jag en hankatt innan som var väldigt noga med hur det såg ut i lådan. Räckte med att en av de andra katterna hade kissat på "fel" ställe i lådan. Då bajsade han på mattan. Han kunde sitta precis bakom mig och trycka av en liten lort så när jag vände mig om så låg den liksom bara där och han var hur nöjd som helst...hihi.

Verkar dock som det är ganska vanligt att katter bajsar i badkaret. Har hört det ett antal gånger förr.

Våran ena kisse började att kissa i tvättstället och bajsa i badkaret.. Sedan började han bajsa precs jämte lådan... Då var han ca 2 och kastrerad.. Men sedan blev han en glad utekatt och nu har han aldrig gjort något på olämpligt ställe:)

Nu när jag vaknade så hade min ena katt bajsat i badkaret.Jag tror jag vet vem det var eftersom han var där och krafsade igen.
Varför tror ni att han gjort detta?Aldrig hänt innan och han är 1 år.

Har hört om samma sak, då bajsade katten i badkaret pga "smutsig låda", det var inte mycket urin/bajs i lådan, men den var inte tvättad på länge. Prova! Katter är renliga djur (:

Vår ena katt har bajsat i handfatet några gånger, han gör det för att han har ont i magen ibland och tycker lådan är läskig därför.

Han kissade även där i idag men om det inte är någon fara som ni säger så får jag väl helt enkelt ta det.Lite konstigt att han börjar kissa när han är 1 år i badkaret.Tänkte om det hade något med att vi flyttade för en månad sedan.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 775
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama