Bajbaj balls...!

Y

Yess

Nu har jag bokat tid för kastrering av min lilla kille, finally. Vad jag däremot tyckte var lite konstigt var att jag får ta hem honom för uppvaknande hemma. Jag fick nämligen en kvällstid och veterinären jag pratade med sade att själva ingreppet tog fem minuter och att jag kunde åka efter max en timme. Jag trodde alltid att kissarna fick vakna upp där så allt går rätt till. Någon som har erfarenhet av det,att ta hem dem så snabbt? Brukar det vara så?
Tack för svar!
//Jessica

Sv: Bajbaj balls...!

Katterna (både hona och hane) har jag nog fått hem ganska avtuppade vill jag minnas... ska nog vara lungt :)

Ja, även jag fick ta hem sovande katt med rådet att se till så han inte lade sig att sova på så vis att han kvävdes. Skulle se till att luftvägarna hölls fria.

Aah, okej, vad bra! tack för svaren, då känner jag mig lite lugnare. :) Har dåligt samvete som det är, så det här var det sista jag behövde oroa mig för:p Tusen tack!

Jag tog hem min kille direkt efter kastrering, han var helt däckad och sov hela natten. Han var lite försiktig dagen efter men sen märktes det inte att han var nykastrerad. Däremot tyckte inte min andra katt om att han var annorlunda och luktade konstigt så jag fick låta honom sova ensam i ett eget rum så hon inte skulle ge sig på honom(veterinären gav mig rådet)
Sen var allt som vanligt igen dagen efter och hon reagerade inte längre. Lycka till!

Jag tycker inte att det är ok att skicka hem sowande djur. Det händer tywärr aw och till att de inte waknar upp som de ska. Den narkos som anwänds aw de flesta weterinärer i samband med kastration går att häwa med en antidot och för mig är det själwklart att man wäcker katten innan hemgång.

Men är det inte bra att katten ligger stilla under hemfärden och även en stund efter operation?
Jag har alltid fått hem vakna katter och det har i.o.f.s. gått alldeles utmärkt.

Även om de får antidot är de ju inte "vakna" direkt, utan mer normalsovande än sövda.

Min ve skickar hem när han ser att allt ser ut att gå som det ska med uppvaknandet. Dvs man får inte en sövd katt men rejält trött och groggy. Varför? Han anser att det är skonsammare för katten att vakna hemma i sin egen miljö än i stress och förvirring hos vet. Finns det någon risk för katten får den givetvis stanna längre (och alla planerade operationer sker på fm så att man hinner se att katten vaknar ordentligt innan han stänger för dagen och går hem.)

Kastrerade min kille i fredags och han vaknade upp lagom tills vi kom hem (ca 1½ timme efter ingreppet) Tidigare honor som kastrerats har också vaknat upp hemmavid utan problem.

Mina kisar har alltid fått vakna hos veterinären så att de kollar att allt är som det ska. Sen får man hämta, men de har ju fortfarande varit lite groggy och sådär.

Men jag är glad att de fått stanna, Pixi blev lite dålig under narkosen så hon fick stanna kvar längre. Men när hon lyckats vakna och smita ut ur buren så tyckte de att hon var klar nog för att åka hem.

Men som sagt, jag vill att de vaknar hos veterinären.

Min katt vaknade hos vet när han kastrerades, när vi väl kom hem så busade han som bara den som om han inte alls hade blivit kastrerad. Sprang och härjade :cool:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 878
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 142
Senast: tott
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 981
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka