Baggen softbelt

W

Willebillebus

Jag vet inte om det är ok att fråga om enskilda produkter härinne:o

men... är det någon härinne som har ett sådant?
Har några bra/dåliga erfarenheter av det?

Anledningen att jag funderar på att köpa ett är att jag ofta promenerar på vägen och har sonen med på cykel och då kan det vara bra att ha händerna fria + att jag har ett gammal skada i axeln och ibland har svårt att hålla koppel (inte för att hundarna drar nämnvärt) men minsta drag åt "fel" håll kan göra förfärligt ont.

Någon som har ett och vill dela sina erfarenheter!

Tack på förhand!
 
Sv: Baggen softbelt

Tacka gud för "magkoppel":bow: :bow:
Annars hade mina axlar nog slitits ut för längesedan!

Vi har inte just baggen, men vi använder andra "magkoppel" där jag jobbar ! Jag tycker att det är jätte skönt att ha, speciellt om det är en hund som drar lite, man får mer kraft då.

Nackdelen är väl att om hunden drar mycket och man använder magkopplet hela tiden är det lätt att få ont i ryggen, annars har jag inte upplevt något mer negativt.
 
Sv: Baggen softbelt

Jag har ett baggen och jag tycker det är jättebra, speciellt på svärmors jaktlabbe som drar järnet med en emellanåt. Har tyvärr på senaste tiden inte använt det så mycket, men jag älskar mitt baggenbälte :) plus att det är så behändigt att kunna ha en liten väska bak med godis, påsar osv.
 
Sv: Baggen softbelt

Jag har ett sånt där "magkoppel" minns inte vad det är för märke :P använder det inte så mkt då hanen inte fattar att han ska gå fram o inte runt i cirklar helatiden :eek: Men med rätt hund så funkar det helt okej =) TIken fattar lite bättre ;P
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 368
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 455
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 164
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 529
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp