Bästa/läckraste hingsten du sett i verkligheten?

När det gäller "min" ras får jag hålla med @KrullTroll , jag har sett Kronprins 1946 flera gånger och han är så himla fin. Perfekt kombination av power och elegans! :love: Och som han nedärver det... När han ELIT-premierades (inte ens 12 år gammal) hade han en medelpoäng på 39,8 på de visade avkommorna. Men, nog babblat...

Nordsvensk alltså, Kronprins 1946:
600654_10151139598392831_1287598756_n.jpg



Ardenner, där gillar jag egentligen inte de stora muskelbergen, men Akke 11696 fick mitt hjärta att smälta:
570.jpg


När det gäller ponnyer, så blev jag helt galet förtjust i dartmoorhingsten Shilstone Rocks Snowlord RD 10 när jag såg honom för ett par år sen:
570.jpg


Ridhästar har jag inte sett så många hingstar IRL, men att se Damon Hill var helt magiskt! Inte minst i relationen till sin ryttare:
500.jpg
 
När det gäller "min" ras får jag hålla med @KrullTroll , jag har sett Kronprins 1946 flera gånger och han är så himla fin. Perfekt kombination av power och elegans! :love: Och som han nedärver det... När han ELIT-premierades (inte ens 12 år gammal) hade han en medelpoäng på 39,8 på de visade avkommorna. Men, nog babblat...

Nordsvensk alltså, Kronprins 1946:
600654_10151139598392831_1287598756_n.jpg

Han är ljuvlig!
Och alltid visad i sånt fin skick :)
Får gåshud varje gång han drar iväg i sin trav :love:
 
Ja, som rubriken säger.
Av de hingstar du sett i verkligheten, vilken eller vilka har du "fastnat" för mest? Alltså det kan vara att du tycker den har haft snyggast exteriör, bästa hopptekniken, flashigaste stegen osv.

Eftersom jag är TS, får väl jag börja! :D

Då jag är rätt mycket ute och tittar på tävlingar, ser jag ju en del hingstar också (såklart).
Ser faktiskt också lite annat än bara SWB-hingstar, vilket är kul!

Men här är nog mina favoriter:

Hoppning:
Corriendo Tau - Nu är jag visserligen ingen hoppmänniska, men jag tycker han har väldigt fin teknik. Dessutom är han ju ponny-söt! :love: Uppfödaren har verkligen lyckats bra med att kombinera både utseende och prestation där!
Click and Cash - Behövs väl egentligen inte så mycket till kommentar. Otroligt duktig, och vinner massa tävlingar hela tiden!

Dressyr:
Black Coffee - Behöver jag säga mer? Svart, högrest och rör sig flashigt! :love:
Roberto des Frettes - Gillar att han hävdar sig så bra, trots att han inte är ett "klassiskt SWB". Dessutom roligt att se att även mindre hästar kan komma långt.

Ponny:
Tookwino (vet dock inte om han är godkänd, men hingst är han i alla fall!) - Superläcker färg, rör sig väldigt snyggt, nästan lite "storhäst-aktigt" tycker jag, och verkar väldigt snäll och alert för sin ryttares hjälper.

Så, eran tur! ;)

Jag blev helt såld på D´lor när han visades på Flyinge. Hopphingst måste jag säga Tornesch, han har det vackraste huvudet jag vet.
 
Det är rätt lustigt. Om jag tänker helt spontant så är en hingst som fastnat på näthinnan Jazztime - en som jag egentligen inte alls tänkt på sen visningen på Flyinge för kanske 8 år sen. Den andra är Niveau - också Flyinge och med sin husse i sadeln. shit vad kul de hade! Jag fick ståpäls av båda uppvisningarna. Sen om de är de läckraste hingstarna jag sett och vill använda...näe.

En till på näthinnan. Sohn der Sonne på Breeders som treåring(tror jag) den traven var helt magiskt.
 
Jag gillar att se på Sir Oldenburg, tycker han är väldigt flashig att kolla på! Sen gillar jag welsh cob hingsten Balnecroft King of Gold, maffig häst! Och så fanns det en shettis som hette Pemboa Spanish Gold, mkt trevlig krabat, men dog vid ca 25 års ålder...
 
De jag har sett som såhär i efterhand har gjort störst intryck är His Highness, Baloubet du Rouet och welsh coben Broughton Replica. HH är absolut inte den flashigaste jag sett eller som sprattlade mest med benen men han såg så enormt vänlig och arbetsvillig ut.
 
Maraton var den första som jag verkligen, verkligen blev helt stum av.
Men den hingst som jag direkt fastnade för var Niveau, har nog aldrig sett en så glad och fin hingst som när han hoppade (in i mitt hjärta) på bruksprovet. Ibland ponnyhingstarna så minns jag Molstabergs Action mans underbara ökade trav på hingstvisningarna.
 
Jag är helt ny på avel och har inte sett så många hingstar ännu.
Men av de jag har sett så säger jag Magic Park, jag tyckte att han var urläcker på hingstvisningen. Vilken trav!
Men Uncanto di Villaganas blick.... Den föll jag som en fura för.
:love:
 
När det gäller "min" ras får jag hålla med @KrullTroll , jag har sett Kronprins 1946 flera gånger och han är så himla fin. Perfekt kombination av power och elegans! :love: Och som han nedärver det... När han ELIT-premierades (inte ens 12 år gammal) hade han en medelpoäng på 39,8 på de visade avkommorna. Men, nog babblat...

Nordsvensk alltså, Kronprins 1946:
600654_10151139598392831_1287598756_n.jpg



Ardenner, där gillar jag egentligen inte de stora muskelbergen, men Akke 11696 fick mitt hjärta att smälta:
570.jpg


När det gäller ponnyer, så blev jag helt galet förtjust i dartmoorhingsten Shilstone Rocks Snowlord RD 10 när jag såg honom för ett par år sen:
570.jpg


Ridhästar har jag inte sett så många hingstar IRL, men att se Damon Hill var helt magiskt! Inte minst i relationen till sin ryttare:
500.jpg
Vad glad jag blir för dina ord om min Bore (Shilstone Rocks Snowlord RD 10). Han är min stolthet :heart. Har du fler bilder? Är det från Årets ponny bilden är?
/Anna
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp