Bästa/läckraste hingsten du sett i verkligheten?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, som rubriken säger.
Av de hingstar du sett i verkligheten, vilken eller vilka har du "fastnat" för mest? Alltså det kan vara att du tycker den har haft snyggast exteriör, bästa hopptekniken, flashigaste stegen osv.

Eftersom jag är TS, får väl jag börja! :D

Då jag är rätt mycket ute och tittar på tävlingar, ser jag ju en del hingstar också (såklart).
Ser faktiskt också lite annat än bara SWB-hingstar, vilket är kul!

Men här är nog mina favoriter:

Hoppning:
Corriendo Tau - Nu är jag visserligen ingen hoppmänniska, men jag tycker han har väldigt fin teknik. Dessutom är han ju ponny-söt! :love: Uppfödaren har verkligen lyckats bra med att kombinera både utseende och prestation där!
Click and Cash - Behövs väl egentligen inte så mycket till kommentar. Otroligt duktig, och vinner massa tävlingar hela tiden!

Dressyr:
Black Coffee - Behöver jag säga mer? Svart, högrest och rör sig flashigt! :love:
Roberto des Frettes - Gillar att han hävdar sig så bra, trots att han inte är ett "klassiskt SWB". Dessutom roligt att se att även mindre hästar kan komma långt.

Ponny:
Tookwino (vet dock inte om han är godkänd, men hingst är han i alla fall!) - Superläcker färg, rör sig väldigt snyggt, nästan lite "storhäst-aktigt" tycker jag, och verkar väldigt snäll och alert för sin ryttares hjälper.

Så, eran tur! ;)
 
Kul tråd!

Nu kommer jag inte på en enda hopphingst som jag tycker är fantastisk så här på rak arm. Men en hopphingst som har en stor plats i mitt hjärta är Ronaldinho H, kanske inte den mest flashiga hingsten men en otrolig mysbjörn som helst skulle vara i knät konstant, totalt okomplicerad att hantera med. Jobbade i ett stall där han stod och hanterade honom alltså dagligen.

En dressyrhingst som är helt outstandning i min värld är Ampere, har nog aldrig haft så mycket gåshud som när jag såg honom riden förra året på hingstvisning. Otroligt mäktig häst! Helt underbar :love:

Ponny har jag ingen koll på alls faktiskt.
 
Hoppning får jag nog säga Magic Park tror jag, mest för att han även rör sig bra. Sen är jag inte så trogen publik på hopptävlingar så jag har inte jättemkt att jämföra med... fast jag måste säga att MP är en väldigt trevlig hingst... som dessutom har trevliga gångarter och även visar sin trav, vilket jag uppskattar.

Dressyr är Blue hors Zack. Jisses när han drog igång en ökad trav över diagonalen, tror håret på huvudet stod rakt upp och tyvärr lipande jag nog lite med bara för att få behålla den sista av stoltheten.

Ponny, jag gillar Monty SP1, han är den häftigaste lille minihästen!!
 
blev totalt förälskad i Lingh när jag såg han på hingstvisning. Dalwhinnie är inte heller fel.

hoppning så måste jag ju säga Livanos, Cohiba, Colmar, Baltimore och Niklas.

ponny, Carolinas Foxglove, Coulthard.
 
Har inte sett så många hingstar men Derwen Mr T (om jag nu fick namnet rätt..) är ju sååå snygg! Welsh cob, fux med ljus lång lockig man :) Jättefin!
 
Jag får nog säga Damon Hill. Jag såg honom göra sin första internationella start och visste direkt att han skulle bli något speciellt. Vacker som en dag med gång som en gud.
På hopp sidan får det bli Corlensky G, såg Svante rida honom under en kort tid. De kom inte överens, men vilken fin hingst alltså.
Finaste ponny hingsten får bli IM Claudius RP, stor häst i liten kropp
 
När jag såg Knast Halsnaes, 25 år gammal i ökad trav, då blev jag kär! Vilken bogfrihet och vilket steg! :love:

Jarno var häftig att se på hingstvisningen vid hand, där var det verkligen show!

Det enda halvblod jag fastnat för är Camiell-Flamingo Z. Han kommer in i ridhuset och ser lite vilsen ut. Tills han får syn på hindren och verkligen försöker få ryttaren att fatta att han måste hoppa NU! :D
 
Baloubet du roet - 7 dagar i veckan.

Han lekte(!) runt 160 banorna, det såg så himla lätt ut när han studsade runt.
 
Irco Marco:love:

Maximus var en vit drömhingst när jag var 14 år. Mistral och Wartung såg jag båda på tävling och fastnade för.
 
När jag såg A-Dur på Norrköpings Horseshow 2003 blev jag helt såld. När jag var tvungen att panikbyta hingst till stoet och hade fem minuter att bestämma mig. Var bilden av honom det enda som dök upp. :love:
 
Många flashiga hingstnamn, men det första som dyker upp är Maraton. Såg honom ett par gånger med Bo Jenå a la celle. Bo hängde som en disktrasa (Då hade Bo ändå en hyffsad ökad trav för att hänga med) efter en sann kejsare och showhingst, han visste exakt vad en publik ville ha.

Hoppning: Cruising. Bara sååå läcker.
 
Säger som föregående talare. Många fina hingstar har jag sett men Maraton 600 var något särskilt att se när han och Bo Jenå kom in på arenan!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp