bästa hoppföl=bästa hopphäst?

Hej!

Finns flera vinnare i riksföl? Trodde först vi tänkte på samma föl. Den jag tänker på (Tornesch-Cardento)blev Bästa hoppföl 2012 på Flyinge och nu klass I (har jag för mig). Dock 87 (eller 78 minns inte 100) på hoppningen. Snålt bedömd i hoppningen på 3-års tyckte jag men är kanske lite partisk..
Vet inte... Antog att det bara blev ett riksföl i hopp resp gångarter? Osäker på hur det räknas det där då jag inte håller på med avel själv. Men jag syftar på stoet som vann riksutställningen i Mantorp det året. Eventuellt kanske det blir ett föl i hopp resp gångarter på varje plats?
 
Vet inte... Antog att det bara blev ett riksföl i hopp resp gångarter? Osäker på hur det räknas det där då jag inte håller på med avel själv. Men jag syftar på stoet som vann riksutställningen i Mantorp det året. Eventuellt kanske det blir ett föl i hopp resp gångarter på varje plats?

Jag har för mig att det finns tre.
Strömsholm, Mantorp och/eller Tingsryd - kanske nån i Skåne också
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förra året gjorde han debut som testryttare i Flyinge och nu är världsettan tillbaka. I helgen ska Henrik von Eckermann sitta upp och ge...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Gunnar
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: Habina
·
Utrustning Vilken är den bästa tvättpåsen? Jag tvättar mycket eksemtäcken och är trött på att maskinen blir full med päls. Köpte en påse på...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: sthu
·
  • Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
2 044
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp