Bästa bredbandet

Jag slår på hotspot i min mobil bara. 30gb på telefonabonnemanget räcker till vansinnigt mycket surf, och en hel del streaming. Halebop.

Helt onödigt att köpa extra grejer och fler abbonemang.
Hmm, detta lät intressant! Hur mycket kan du streama på 30 gb?

Och hur fungerar det här med hot spot på iPhone?
 
Hmm, detta lät intressant! Hur mycket kan du streama på 30 gb?

Och hur fungerar det här med hot spot på iPhone?

Inställningar, internetdelning eller liknande brukar det heta. Alla moderna mobiler har en "routerfunktion".

Jag spelade WoW via min hotspot pga lägre ping än vanliga routern, måååånga timmar/månad, rörde knappt datamängden. Hade en månad då vanliga routern gått sönder internetdelade då till mi-boxen och körde Netflix precis som vanligt. Hann aldrig ta slut datamängd.
 
Jag är väldigt nöjd med mitt från Telia. Så nöjd att jag inte kommit mig för att ersätta det med fiber (som finns indraget i lägenheten...🙃). Skaffade det när jag bodde i radioskugga på landet och det funkade kanon där med. Sen fick det flytta med till stan och där är det kvar. Bytt ut routern dock
 
Vet inte vad vi gör av med men vi är flera i hushållet och streamar på tv, datorer, spelar och har övervakningens kamera när vi inte är hemma. Så för oss är det inte ett alternativ att dela via hotspot på mobilen. :)
 
Jag har också lite blandad erfarenhet av att dela från mobilen. Min nuvarande jobbdator tar väldigt.lång.tid! på sig att hitta mobilen. Varenda gång. Med mina egna enheter går det bättre.

Häromdagen fick jag mitt nya mobila bredband och den routern hittar jobbdatorn direkt + att mina egna enheter kopplar upp automatiskt. Mobilen var jag tvungen att bekräfta att de skulle koppla upp. Sen tillkommer fördelen att ha ett modem som får ström från elnätet och inte behöva hålla koll på mobilbatteriet. Plus att kunna prata samtidigt som jag kollar något på datorn. Det funkar ibland när jag delar från mobilen men inte alltid.

För mig är det klart värt det att ha eget modem för det mobila bredbandet.
 
Jag har kontantkort med mobilt bredband från tele2, det fungerar jättebra. Snabbt och bra täckning. Någon gång när jag inte använt det på länge så har jag fått ringa kundtjänsten och de har behövt reboota någonting för att det ska börja fungera men annars är det supersmidigt. Används av familjen med en netgear router när vi är på sommarstället och klarar av två datorer och ett gäng mobiler utan att lagga för mycket.
 
Vi har Telia.
Hade tidigare tele2. Funkade okej där routern var men i rummet bredvid där datorn var tappade det ofta kontakt. Har inte tappat kontakt en enda gång nu när vi har Telia och routern är på samma ställe som förut.
 
Inställningar, internetdelning eller liknande brukar det heta. Alla moderna mobiler har en "routerfunktion".

Jag spelade WoW via min hotspot pga lägre ping än vanliga routern, måååånga timmar/månad, rörde knappt datamängden. Hade en månad då vanliga routern gått sönder internetdelade då till mi-boxen och körde Netflix precis som vanligt. Hann aldrig ta slut datamängd.
Låter märkligt. 30gb brukar inte räcka särskilt långt när man streamar i min erfarenhet. Enligt Telenor så räcker 40gb till 60h video om man streamar i mediumkvalitet. Det är ju 2h om dagen och kollar man på tv brukar man ju inte köra så låg kvalitet.
 
Låter märkligt. 30gb brukar inte räcka särskilt långt när man streamar i min erfarenhet. Enligt Telenor så räcker 40gb till 60h video om man streamar i mediumkvalitet. Det är ju 2h om dagen och kollar man på tv brukar man ju inte köra så låg kvalitet.

Jag tittar inte så många timmar :)
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Myzan87
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 189
Senast: Fetaost
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp