Bästa bredbandet

kolblakkur

Trådstartare
Behöver skaffa (mobilt?) bredband då jag flyttar ifrån lägenhet som har fiber. Undrar nu vilket ni kan rekommendera alternativt varna för?

Funderar på bredband från 3, har dock aldrig varit kund hos dem så vet inte om det är en god idé?
 
Behöver skaffa (mobilt?) bredband då jag flyttar ifrån lägenhet som har fiber. Undrar nu vilket ni kan rekommendera alternativt varna för?

Funderar på bredband från 3, har dock aldrig varit kund hos dem så vet inte om det är en god idé?
Jag har mobilt bredband från Telia. Funkar bra.
 
Plocka in dina bekanta som har olika operatörer på sin mobil till en liten fika stund ute på nya stället innan du bestämmer dig. Gå sedan på den operatör som har bäst mottagning bland dina vänner och dig själv.

Kom ihåg att det finns tre stk huvudleverantörer av mobilt bredband, Telia, Telenor och Tele2/Comviq, Övriga aktörer använder sig av något av deras nät.
 
Håller med de andra, det är täckningen som avgör.
Sen rekommenderar jag att köpa en ordentlig stationär router där du kan sätta in simkortet. Stor skillnad mot att dela från liten portabel router eller från telefonen.
 
e-sim är ett digitalt sim-kort. Simkort är det lilla plastkortet du får av din operatör och sätter i din telefon eller router.
Jo, jag vet vad ett simkort är. Jag kan dock inte påminna mig om att det har något med mitt mobila bredband att göra? Därav min förvirring.
 
Jag har ett extra datakort till mitt mobilabonnemang (fri surf), som jag använder till datorn. Har Tele2.

Sambon kör samma lösning (vi har ingen router i dagsläget, eftersom det funkar bra för oss båda med "sticka" och vi båda ändå har mobilabonnemang med fast pris och fri surf. Men det skulle funka lika bra med en router, den lösningen kör sambons föräldrar.). Han spelar dataspel och tycker att det funkar bra.
 
Man brukar kunna få prova om man frågar lite så kan man kolla vad som funkar bäst hos just dig. Hos oss fungerar bara Telia trots att nästan alla andra hävdar att de har täckning.
När jag flyttade hit trodde jag i min enfald at Telia skulle ha täckning för mobil och data här. Men nix.
Vid samtal erkände kundtjänst att "täckningskartan är lite fläckig hos dig" På nätet såg det grönt ut.

Så mitt råd är att fråga grannar och närboende om vad som funkar hos dem. Inte lita på täckningskartor.
 
Jag slår på hotspot i min mobil bara. 30gb på telefonabonnemanget räcker till vansinnigt mycket surf, och en hel del streaming. Halebop.

Helt onödigt att köpa extra grejer och fler abbonemang.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Myzan87
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 189
Senast: Fetaost
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp