Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Har ni haft problem med bäckenet/låsningar efter förlossningen ?
Efter barn ett behövdes bara kirop. 1 ggr och en kortison spruta .
Efter barn 2 så har jag varit hos kirop 4 ggr och 3 kortison sprutor.

Igår var jag hos en ny kirop, som nog fixar till problemen . Men han sa att det borde vara obligatoriskt att gå till en kirop. éfter en förlossning.

Fick göra en "övning" som jag inte gjort förut och det knakade bra ... men det vart en stor skillnad efteråt.:love:

Hur har det varit för er ??
 
Sv: bäckenet

Nääääää, jag går och gör vid mig regelbundet och tränar varje dag för att kunna fungera. Har med tiden fått diskbrock på 2 ställen :cry: och det är nog det värsta jag varit med om tro jag, det gör ONT.
 
Sv: bäckenet

När det gör ont. Känns det som att jag skulle kunna föda 5 barn till. istället för att ha ont i ryggen .
 
Sv: bäckenet

När det gör ont. Känns det som att jag skulle kunna föda 5 barn till. istället för att ha ont.

Precis så är det ja... :( Dottern är 9 mån och det är minst lika illa som det var någon v efter förlossningen... Dessutom har flera muskelfästen i området blivit inflammerade. För min del finns det bara en sak som hjälper lite överhuvudtaget: att rida... Så det borde jag göra flera timmar om dagen :angel:

Kortison, kiropraktik, övrig träning, inget hjälper. Läkarna är oförstående och säger att man inte mkt kan göra. Vissa dagar kan jag knappt gå, än mindre göra ngt vettigt. Och hur lätt är det att vara glad och ta sig för att göra ngn nytta när man har så förb***t ont? Mitt humör och dåliga tålamod är sämre än det någonsin varit... :cry:
 
Sv: bäckenet

Hej!
Jag har också haft problem, framförallt med nedre delen av ryggen, men jag härleder det till bäckenet. Efter första barnet var det inte så farligt men då gick jag till kiropraktor och fick hjälp med ryggen. Bäckenet gjorde han inget speciellt åt. Nu borde jag gå efter barn nr. 2 eftersom jag har haft (och har fortfarande) väldigt ont ibland. Särskilt från svanskotan och upp till "groparna" bak på ryggen. Det känns som om någon kapat av en decimeter muskler på längden och sen sytt ihop ungefär. Jag är omänskligt stel och kort i musklerna vilket jag även är på framsidan, främst höftböjarna och även lårmusklerna. Jag tror att det har något med bäckenets vinkel att göra.
Var exakt har ni ont och vilka övningar på balansbollen hjälper er? Mig har det hjälpt att stretcha varje dag, men jag borde verkligen träna mer. Tyvärr är det omöjligt att hinna med två småbarn och tre hästar...

Om nån har någon länk eller bra bilder på bäckenövningar vore jag jättetacksam (jag har balansboll).

/Vildvittra
 
Sv: bäckenet

Balansbollsövningar som är bra. sitt på bollen med endast rumpan, lyft upp fötterna och händerna.
Då MÅSTE du balansera upp dig, det går inte att "hålla fast" sitt bäcken.
Det är assvårt att klara det så öva länge.

sitt på bollen, lägg dig ner genom att låta benen gå och lägg dig ner så att bollen hamnar uppe vid nacken.
Stå så i 1 minut, andas lugnt, medvetet och sakta.

Flytta sen upp bäckenet 2 cm högre i luften och stå där i en minut, andas.

Flytta lite till os.v..

När du håller på att dö, flytta ner ditt bäcken 2 cm, håll en minut, andas o.s.v. tills du är tillbaka i neutralläget.

Rull sakta upp dig i sittande ställning.

att göra denna övning 5 gånger om dagen 5 minuter per gång är bättre än att göra den 50 minuter varje dag eller var 3:dje.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 592
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp