Badsäsongen 2009 *bilder*

_moa_

Trådstartare
Nu börjar det bli dags för alla härliga badstunder tillsammans med våra hundar. Tycker det krävs en egen tråd för dessa bilder, eller?

Min hund badade idag för första gången i år i en sjö. Hon badar i bäckar och lerpölar hela året om men det är ju en annan sak:D

När hon insåg vart vi stannade och vad som skulle hända darrade hela hon av förtjusning och lyckan var fulländad när hon äntligen fick springa i.

Börjar tråden med att bjuda på två bilder från idag. Lär komma fler under våren och sommaren :D

27185348.jpg

27185312.jpg

Sv: Badsäsongen 2009 *bilder*

Haha, här har badsäsongen börjat för länge sedan! Förta gången Faiza badade (i havet) var det minusgrader och mitt i vintern. Hon försökte iof jaga en svan och blev väldigt paff när hon plötsligt hamnade mitt ute i det där blöta kalla. :p

Hon simmar dock inte än, men lägger sig gärna ner i vattenbrynet.

Några badbilder:
26873327.jpg

25991683.jpg

Kärringdopp?

Sista bilden var verkligen mysig!

KlaraJ: Hade min hund fått bestämma så hade badsäsongen aldrig slutat utan pågått hela tiden. Nu får hon inte det och eftersom vi har en bit till närmsta sjö kan hon inte heller sticka ner i vattnet:D

Din var ju för charmig!

Haha, ja vi bor ju på en ö, 100 meter från vattnet så det är gott om badmöjligheter. Till sommaren blir det simträning med flytväst.

Jo, visst är hon charmig. Många säger att hon har så roliga saker för sig, som t.ex att lägga sig i vattenbrynet, lägga sig och smyga på andra hundar när de leker, sitta i knän osv.

Ja här är det massor av is fortfarande, Men vid kanten där det smält upp lite passa undarna på att bada:p

57807_1239641704.jpg

67935_1239642384.jpg

*knapplån*

Mysiga badbilder. Mina grabbar har inte tagit årets första dopp än men snart så. Då återkommer jag med bilder.

*kl*

Wahidah tog sitt första dopp för några veckor sedan:
DSC_6619copy.jpg

Zala nöjde sig med att doppa tassarna:
DSC_6645copy.jpg

OJ! Ursäkta att bilderna blev så enorma!

Årets första dopp var nog i slutet av februari el i början av mars.

Söndagens dopp. Först ut är gamlingen Kippo.
IMG_9013.jpg

Ganti (den ljusa)
IMG_9011.jpg

Vega (min kompis hund)
IMG_8997.jpg

Lilo tog första doppet för någon månad sedan, dock ofrivilligt, då hon trillade igenom Klarälvens is....

Bilden är tagen för några veckor sedan; jag kastade en pinne till vännens labrador - och dalmatinern dök i efter en isbit. Hon som alltid avskytt att bada :confused: :D
Sista dagarna har det blivit dagligen - några år med labrador börjar sätta sina spår hos den prickiga :angel:

IMG_1667.jpg

Här kommer en bild på årets första dopp hmm.. tassarna i allafall:)

Frida3050.jpg

Kommer flera lite längre fram.

Limpans första dopp :)

3010_345509445000_876720000_6580115_3241499_n.jpg

ttp://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs018.snc1/3010_345509440000_876720000_6580114_3737263_n.jpg

Vilka fina bilder!!
Vad har du för kamera?
Är på jakt efter en ny då min gamla nog faktiskt håller på att brinna upp:confused::eek:

Tack!

Jag har en Nikon d70s och ett Nikkor afs 70-200 mm f.28 objektiv , men jag kan lugnt säga att har man varken tid eller lust att lägga ner tid på att lära sig kamera+objektiv ska man inte lägga ner dom summorna på kameran och objektivet :)

Tack, jag är faktiskt nöjd även om dom är tagna med en vanlig kamera :)
Tråkigt att jag har råkat "klippa av" hans spegelbild i vattnet när jag tog bilden..
Jaja, petitesser:D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 059
Senast: Otherside
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
13 788
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 075
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka