Badminton!

Weeazel

Trådstartare
Hej alla fälttävlansfantaster!

Tänkte bara fråga om någon vet vad det kommer visas något från Badminton, antingen på tv eller på webben, och isf. var/när? :)
Sen vore det ju lite roligt om man fick höra lite om vilka folk tror kommer vinna och vilka man hejar på. :p

Sv: Badminton!

Finns ju hur många som helst som kan vinna själv tror jag att det blir någon utav "stjärnorna". Mary King, William Fox-pitt, Ruth Edge, Clayton, Sharon Hunt, Tina Cook med Miners Frolic inte minst... Har ingen koll på Mark Todds häst men onekligen kul att han ska starta!

Sen hejar jag personligen på Francis Whittington och Sascha Pemble :bump:

Jag skall hålla koll på Sharon Hunts Tankerstown och se om den tar sig ur startfållan detta året.
Det var verkligen synd om de båda då han totalvägrade att ens gå in i fållan . :cry:

Sen skall vi även kolla in Phoebe Buckley och hennes LITTLE TIGER som är 156 cm hög och tyvärr red hon fel väg på banhoppningen sist med kommentaren 'i rode like a muppet' :)

Lucinda då? Eller kommer hon kanske inte till start i år? För om hennes Britannia är i form borde man väl inte räkna bort dem tycker jag? :p Fick erbjudande om att komma och rida hos dem för typ 1,5 år sen, men hade gymnasiet osv. då, så det var inte riktigt ett alternativ. Funderar dock på att höra av mig till dem och höra om erbjudandet fortfarande står kvar. Visserligen är jag inte riktigt säker på att jag vill satsa på fälttävlan, utan det är nog kanske hoppning det lutar åt (även om jag vill starta någon fälttävlan för att det är kul). Men oavsett vilket gren jag väljer borde det ju vara otroligt lärorikt. Och som hoppryttare dör man nog inte av lite extra dressyr och x-country liksom. :d

Haha jo, kanske, använder den ibland, men lyckas inte ofta hitta relevanta sökträffar så jag brukar mest kolla bland de nyaste trådarna, finns ingen på ämnet där redan så gör jag en ny. Kanske lite dumt, ska försöka bättra mig. :d

Måste dock erkänna att jag är galet avundsjuk på dig, är det dyrt att åka dit och titta? Ungefär vad går ett sånt kalas på, typ hotell, biljetter till själva tävlingen och flyget dit och hem? Är det inte typ omöjligt att hitta något ställe att bo på? :p

Jo, Badminton är världens näst största sport-evenemang med runt 250.000 åskådare med många i publiken i matchande Tweed-kostymer och gummistövlar och allt är välorganiserat då de kört detta i 61 år nu.

Flyg:1100:- med Norwegian från Kastrup
Hotell:700:-/natt
Hyrbil:runt 500.-/dygn
Inträdet:900:- för alla 3 dagarna

Gratis är det inte men vi är 4 pers som delar på kostnaderna och det är värt varenda öre.
Tyvärr har det i princip regnat mer eller mindre varje gång vi varit där, men det hör väl till i England.

Om du får möjligheten att komma till Lucinda ta den för guds skull, men som William Fox-Pitt sa en gång 'Eventing is the poor mans sport....'
så rik blir du inte på detta, men om man gillar adrenalin och härligt samspel med sin häst, Go for it !!!

Oj, ja men det var ju faktiskt överkomliga priser faktiskt! Och regnet får man ju räkna med, det är ju England vi talar om liksom! :D

Ok, ja, får väl höra av mig igen, jag menar, både Lucinda och Clayton tillhör ju eliten i fälttävlan, så borde ju lära mig mycket oavsett om jag väljer att satsa på ft lr hopp. Fast rik är det väl svårt att bli oavsett vilken ridsportsgren man väljer. xD Haha! :p

Såg inte henne i startlistan tror jag.

Men ta absolut chansen att höra av dig till henne igen! Tror knappt man kan få bättre hjälp än att vara elev hos dom, även om det säkert är hårt hårt slit.
Har själv jobbat inom "fälttävlanssvängen" i England och har aldrig ångrat det en sekund, så gör det!!

Hejar på Mark Todd såklart... :angel: Oavsett var han hamnar är han en klart lysande stjärna i mina ögon och resten får nog se upp med gamlingen.

;) Krocket

Såg inte Todds runda, men han var fantastiskt rolig att lyssna på i kommentatorsbåset i webb-tv... :)
Riktigt bra sändningar, man kunde se det mesta.

Jag imponerades av unga, men rutinerade, Emily Llewellyn, jag såg bara hennes andra runda på Society Spice - vilken iskall ryttare! :bow: Annars var ledaren Tapner en fröjd, sällan man ser ryttare som är SÅ snabba iväg från hindren & verkligen utnyttjar varenda meter. Nick Gauntlett red en mörk liten märr som hoppade satan, hon fick hindren att se ut som vilken * som helst. :love:
Britternas dag var det väl kanske inte annars...

Butts Leon, Spring Along eller lille Lenamore hade man ju inte tackat nej till direkt...mumma.
Personligen glad över Joe Meyers runda på Snip & hoppstjärnan Juan Carlos, som är ett underbarn i sadeln. Och så tycker man lite synd om Kai, som fick ett skitstopp, men han verkar ha hittat en riktig stjärna i den snygge hingsten.

Tråkigt att det blev en häst som fick avlivas (Louisa Lockwoods Desert Island), det hade varit skönt med en stor tävling utan såna olyckor. :(

Senast ändrad:

De gick omkull på hinder 9, och hästen fick sen avlivas. Man såg den aldrig på webb-tv. Min gissning är väl ett brutet ben, det brukar det vara... :(

Idag är man otroligt sliten och trött efter att ha vadat i lervälling på Lördagen, men tackolov slutade det regna efter halva dagen.

Vi stod nere vid The Farmyard under första delen och det var inte många som tog sig förbi det komplexet med bla. 2 öppna spetsar på rad som nog var det svåraste på banan.
Bla. såg vi kinesen braka ner hela hindret så dessa frangible pins verkar fungera.

Daniel Jocelyn vägrade ut sig på häcken The Colt Pond mitt där vi stod.

Kai Ruder seglade förbi dessa hinder utan problem och det såg jäkligt bra ut,
men så blev det stopp på The Staircase, vilket var synd.

Ruth Edge hängde på halsen och åkte av vid Hexagon Hedges (tror jag....).

På hoppningen så var verkligen Paul T en värdig vinnare med en snygga nolla :)

Det händer alltid så mycket på Badminton så det tar nog ett par dagar att smälta det hela och jag återkommer kanske med lite bilder.

Eurosport sänder såklart ett sammandrag.

TID: 19:40 - 20:40, Onsdag, 12 maj 2010

Kom på en kul sak till som hände....vi höll på att bli påcyklade av självaste Mark Todd som kojm hojjandes på en MTB invid terrängen :D

Jaha, 1 timme försenat pga. Tennis som ingen bryr sig om :devil:

Kommentatorn Per eller vad han nu heter är inte direkt påläst då han bla. säger att man får 4 straff för stopp i terrängen och kallar tävlingen för 5-stjärnig.
Får han verkligen betalt för detta ?

Jaha, 1 timme försenat pga. Tennis som ingen bryr sig om :devil:

Kommentatorn Per eller vad han nu heter är inte direkt påläst då han bla. säger att man får 4 straff för stopp i terrängen och kallar tävlingen för 5-stjärnig.
Får han verkligen betalt för detta ?

Han är i alla fall mycket bättre än Jan Svanlund (svt) som vill förbjuda fättävlan.:cool:

Tack för rapporten från Badminton.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Rosett
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
303
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 818
Senast: Derivata
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 837
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar