Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyckte att jag såg nånstans att det var CEST för denna sändning och inte BST, men nu börjar jag ju tvivla. Attans, då hade jag hunnit låta hundarna springa av sig ordentligt och förbereda lite snacks.Är det någon mer som sitter bänkad i TV-soffan? Jag sitter och refreshar febrilt fönstret för livestreamen. Installerade dessutom Apple TV som legat och skräpat i ett halvår imorse så att jag skulle kunna kolla ordentligt på storskärm.
Här https://www.badminton-horse.co.uk/badminton-tv/Hvor finner man live stream, evnt opptak?
@MimmiNO mer info i fälttävlanstråden 2022 men ville inte kapa den nåt mer
Usch så tråkigt.Har förstått det som att hästen inte gick igenom hos veterinären.
Hon valde att inte visa hästen på besiktningen. Det var tydligen hårt underlag på terrängen och den var ömfotad idag men mådde i övrigt braNån som vet vad som händer med Sofia?
Tack! Vad fint val av henne. Det stod ju not presented så blev nyfiken.Hon valde att inte visa hästen på besiktningen. Det var tydligen hårt underlag på terrängen och den var ömfotad idag men mådde i övrigt bra
Gillar inte att Oliver Townend bara red vidare utan att kolla om hans häst var skadad efter de fastnat i ett hinder. Det är ju en chansning och prioritering av prestation framför säkerställande av hästens välmående. Nope.
Ja, läste det. Tyckte hans svar på den kritiken lät ovanligt bra, men det verkar inte ha betytt ett dyft i praktiken.Har inte sett årets, men Townend var ju på tapeten för ett par år sen också för att ha drivit trött häst, så…
Nej jag skulle också behöva sätta mig in i det hela mycket mer@Nytant Nu är jag inte alls särskilt insatt i reglerna, men som jag förstår finns verktygen (stoppa ritten, varningar ) men används inte tillräckligt. Behöver man mer verktyg eller kanske bättre riktlinjer för att använda dem? Det är synd att man inte lyckats premiera rätt saker som du säger.
Mollie utgick självmant efter andra stoppet men håller med. Hon gick på den alldeles för hårt.Ja, läste det. Tyckte hans svar på den kritiken lät ovanligt bra, men det verkar inte ha betytt ett dyft i praktiken.
Mollie Summers visade också en tråkig ritt, särskilt med tanke på att hon är så ung var det trist att se henne försöka piska sin häst över ett hinder tills de vägrade ut sig. Det känns förlegat och jag får magont.
Gillade däremot Dom Schramms ritt. Lugnt och fint tog han sig och hästen runt banan. Men - han vann såklart inte på den tiden.
Har funderat och funderat på hur man kan reformera fälttävlan så rätt saker premieras.
Ah, då räknade jag fel, my bad! Min koncentrationsförmåga började tryta där. Det var ju lite bättre då faktiskt, men ja, tyckte det såg fult ut en bit innan det vattenhindret. Ändå bra att hon själv satte en gräns där. Och bra att du sa det, då känns det snäppet lugnare i magen.Mollie utgick självmant efter andra stoppet men håller med. Hon gick på den alldeles för hårt.
Jag tycker att fransmannen vars häst gick omkull på sista hindret fullständigt slutkörd var värre än Townend. Där undrar jag än mer vad ground jury gjorde som inte blåste av. Riktigt otäckt att hästen var så slut att den dessutom blir liggande.
Som reglerna ser ut så hade Oliver tyvärr rätt, för att hindret ska räknas som hoppat ska bogen vara mellan flaggorna vilket den var. Sen borde ju det enda rimliga att göra i den situationen vara att kolla att hästen mår bra, inte fortsätta rida. Det är verkligen inte bra för sporten när sådana händelser inte får konsekvenser utan han slutar som placerad.
Ros canter tycker jag red båda sina väldigt väl. Gillar också att se Tom McEwen och Harry Meade. Trots Toms totala hjärnsläpp med Toledo de kerser så rider de alltid väldigt väl.
Inte lätt att hålla koncentrationen under så många timmar. Tittade lite extra på Mollie då hennes vinst i Lumuhlen (och 5*iga debuten) var väldigt imponerande och väldigt väl rider. Så blev väldigt förvånad över det beteendet från henne.Ah, då räknade jag fel, my bad! Min koncentrationsförmåga började tryta där. Det var ju lite bättre då faktiskt, men ja, tyckte det såg fult ut en bit innan det vattenhindret. Ändå bra att hon själv satte en gräns där. Och bra att du sa det, då känns det snäppet lugnare i magen.
Ja men exakt, det blir trist att det sen går bra för såna som Oliver. På hans insta duggar lovorden tätt för att han var så duktig som lyckades sitta kvar Blir också extra sur att han pushade Swallow Springs eller vad den hästen hette då han dessutom startade två. Och det hela gjorde att jag under banhoppningen mest satt och höll tummarna för att någon skulle slå honom.
Fransmannen såg jag nog inte, kanske tog en paus då. Var det Arthur Chabert?
Håller med om Tom McEwen. Det såg fint ut, otroligt synd att det gick så fel med Toledo. Var inte alls beredd på det, de såg så himla fräscha och samspelta ut och i bra rytm.