Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hm... går det tro? Eller bränner det söndet träet så pållen hamnar under stallet? Eller kan man bottna med en presenning,eller bränns den också sönder? Tips och råd mottages tacksamt!!!!
Som Tynna säger så är nog inte trägolv och bädd den bästa kombinationen. Presenning kanske inte heller är så bra ifall hästen skulle trampa igenom bädden, då går nog presenningen sönder eller iaf blir knölig. Isåfall en kraftig presenning eller gummimatta.
Jag ställde samma fråga för tre år sedan och fick svaret att risken för att hästen skulle hamna under golvet var ganska stor. Jag beslöt då att inte lägga bädd. Tyvärr visade det sig ganska snart att det inte fungerade att mocka ur boxen enligt ordning eftersom kisset frös fast i golvet. Stallet är ett kallstall som står på stora stenar och det är alltså luft under golvet. Det var bara att hålla tummarna lägga bädd och hoppas på det bästa. Det gick kanonbra och bräderna var fina på våren också. Nu är mitt fall lite speciellt eftersom bädden fryser underifrån men när det blir varmgrader så är det en vanlig bädd som reagerar som en sådan. Jag gissar att bädden är frusen 2-3 månader varje vinter vilket gör att hon står på en ofrusen bädd ett antal månader.
Jag har precis detsamma som du, en box på logen med luft underifrån, vanlig mockning funkar bra men det hade varit skönt för pållen att få sova lite varmare då det blir ganska kallt där + att det blir lättmockat. Hm... :smirk:
vi har haft trägolv i vårat stall i 3 år o bädd varje år.. o det har funkat jääätte bra!! bara man behandlar golvet.. vi har tjärat det o sen haft spånbädd o även torvbädd.. i 5 boxar o funkat i alla
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.