Bada kastrerad katt

banjo

Trådstartare
Hur snart efter en kastration kan man bada en hankatt?

Mina föräldrar uppskattar inte att katten går runt och luktar piss, men jag vågar inte bada honom.

Sv: Bada kastrerad katt

Det räcker kanske att en svamp eller fuktig trasa ev med lite schampo på och tvätta av där han är kissig, så blöter du inte ner hela katten och behöver inte oroa dig för att få in vatten/tvål/bakterier etc i såret. Innan du blöter på katten öht ska den vara ordentligt vaken, så inte tidigare än ett dygn efter kastrationen, skulle jag säga. Är han fortfarande trött, är det svårare för honom att hålla kroppstemperaturen uppe och att då blöta ner honom gör honom nedkyld.
Ska han helkroppsbadas, tycker jag inte att du ska göra det innan såren i huden har läkt, så om en vecka -10 dgr ungefär.

Senast ändrad:
Sv: Bada kastrerad katt

okej =) Jag tog ett litet dusch-munstycke och tvättade av bakbenen där han hade piss:) Tack för ditt svar!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 169
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka