Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är rätt säker på att jag inte vill ha EDA (så säker man nu kan bli när man aldrig fött barn). Förhoppningsvis klarar jag mig med lustgas. Är egentligen inte så känslig för smärta men är lite rädd för den brinnande smärtan som beskrivs vid själva utdrivningen.
Brinnande smärta? Tja, det finns säkert de som upplevt det så. Själv tyckte jag inte krystvärkarna gjorde ont (det gjorde däremot de tidigare värkarna), utan det kändes bara som ett oerhört stort tryck. Så det är nog väldigt olika hur man tycker att det känns
Jag är rätt säker på att jag inte vill ha EDA (så säker man nu kan bli när man aldrig fött barn). Förhoppningsvis klarar jag mig med lustgas. Är egentligen inte så känslig för smärta men är lite rädd för den brinnande smärtan som beskrivs vid själva utdrivningen.
Jag har fått ett barn där jag tog alla bedövningar som fanns för att jag behövde det då.Kände heller aldrig någon brinnande smärta, jag upplevde inte utdrivningen som smärtsam alls. Men vet inte om kvaddlarna hade effekt då med kanske, var ju sjukt effektivt mot värkarna iaf men vet inte om det kan lindra vid krystvärkarna.
I slutändan får man ta det som det kommer. Det kan bli så att du tycker EDA är värt det. Kanske inte. Plugga på innan och prata med den som ska vara med under förlossningen så ni kan ta snabba beslut om/när det behövs.Jag är rätt säker på att jag inte vill ha EDA (så säker man nu kan bli när man aldrig fött barn). Förhoppningsvis klarar jag mig med lustgas. Är egentligen inte så känslig för smärta men är lite rädd för den brinnande smärtan som beskrivs vid själva utdrivningen.
I slutändan får man ta det som det kommer. Det kan bli så att du tycker EDA är värt det. Kanske inte. Plugga på innan och prata med den som ska vara med under förlossningen så ni kan ta snabba beslut om/när det behövs.
Ja jag tror det är en rätt bra taktik. Fundera på vad man vill om läget är optimalt men ändå hålla alla alternativ öppna.
Har insett med 60 dagar kvar till BF att det kanske är dags att läsa på lite om förlossningen och funderar på det där med smärtlindring. Vill nog försöka klara mig med lustgas under öppningsfasen. Funderar på PBD vid utdrivningsfasen. Någon som har erfarenheter av PBD? Gör det så ont att få den som alla säger? Hjälper den tillräckligt för att vara värd det?