Elinochsurviver
Trådstartare
Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om man får lov att säga så. När vi rider bakom någon så går hela ridturen på som smör, han går förbi i princip allt. Men det är när vi går först eller rider själva som det kan uppstå problem. Blir han rädd för något stannar han. Alltså verkligen tvärnitar och låser fast sig i marken. Och så fort jag lägger till skänkeln för att få fram honom så börjar han backa, och slutar inte. Jag har försökt ALLT. Vända honom och backa honom några meter har fungerat ibland, men det är inget som jag gillar att använda mig utav. Och efter många om och men brukar vi komma förbi, men det ser inte vackert ut..
Han vågar gå förbi, det vet jag eftersom om vi hade ridit med någon så hade han traskat förbi, visst så hade han fortfarande kollat på det, men förbi hade han gått. Han är alltså extremt fjantig och jag blir så himla less när han håller på så, då det verkligen skapar problem och hinder för mig i ridningen! Någon som har ett bra tips på vad jag kan göra, vill verkligen bli av med detta!
Han vågar gå förbi, det vet jag eftersom om vi hade ridit med någon så hade han traskat förbi, visst så hade han fortfarande kollat på det, men förbi hade han gått. Han är alltså extremt fjantig och jag blir så himla less när han håller på så, då det verkligen skapar problem och hinder för mig i ridningen! Någon som har ett bra tips på vad jag kan göra, vill verkligen bli av med detta!