Back on track

Danaa

Trådstartare
Har sökt men hittar ingen tråd, så nu skriver jag en egen. Och om den ligger fel får moderatorn flytta den:)

Ni som har back on track funkar de? Jag är så less på att bandagera av och på hela tiden då min kille inte kan stå utan bandage under natten så nu tänkte jag höra med er som har erfarenhet, funkar de för er? Märker ni någon skillnad att dom blir mindre svullen eller så?

Tack för svar!:)

Sv: Back on track

Jag använder gladeligen Back on Track. Jag har både vaddstycken och täcken. Jag förmodar att du menar dem som har kardborrband...De är ju väldigt enkla och bra om man vill slippa linda. BoT hjälper min häst mycket...men det är väldigt individuellt. Så man vet egentligen inte om det fungerar förrän man testar på sin egen häst!

Jag märker stor skillnad på min häst. Gallorna försvinner om hon står med dom över natten och hon känns fin och torr i benen.

Min syster red en häst som hade jättefula ben med mycket gallor. Blev rekomenderad paddarna av vet på klinik efter bara ett par dagar var hon finare i benen än var hon var som 3åring och då var hon 20. Har även hört många människor som använder knä och handledskydd och tycker de är bra.

En av mina hästar har snabbandagen. Brukar inte behöva användas under vinterhalvåret utan mest sommarhalvåret. Inte alltid utan efter tuffare träningar/tävlingar. (Ponny som tävlar i hoppning, dressyr och fälttävlan.)
Funkar mycket bra :laugh:

Var väldigt skeptisk till paddarna i början, men testade dom på min häst som då var 16år o hade lite gallor. Blev jättepaff då benen var helt torra efter ngr dagar med paddarna på nätterna. Använder dom om hästarna gått lite extra tufft samt alltid efter ridning på hästen som har en vek kota.
Är så långt helnöjd med dom!

Jag har tidigare testat ett tag( kort sådant:angel:) att ha padd över natten bara.
nu har jag haft dem på i 3 v 24-7 o skillnaden är dramatisk.
Började med dessa för att den måste ha skydd på efter en griffelbensfraktur.

Jag köpte kardborrdebandagen och det var nog det bästa köp jag nånsin gjort (till hästen iaf!) :love: Tyvärr e de ju inte gratis, men jag passade på när H**ks hade 30% rea på allt.. ;)
Min pålle har varit stel och stapplig en tid men har på bara 1½ vecka blivit mycket bättre. Han har dem på natten men som lite uppvärmning brukar jag sätta på dem medan jag mockar och gör klart för ridturen.
!!Viktigt att vänja in BoT med max några timmar de första dagarna!!

//Cinnamon

Jag, min sambo, hästarna och hunden är inbitna i bot, fungerar utmärkt till våra problem och krämpor. För oss är bot ett vinnande koncept och vi kommer aldrig att sluta.

Använder ofta BoT på hästarna (+ mig själv) och enda stora nackdelen med snabbandagen är om man har en häst som lever rövare så åker de ner. Så på de hästarna använder vi paddar och lindar istället.

Lika är med ryggstycket så om man köper det så måste man så fast det ordentligt i ett täcke för att det ska hålla sig på plats

Jag tycker de funkar, på både hästarna och mig själv. Himla smidigt med snabbbandagen oxå :)

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka