Back on track

Sv: Back on track

*KL*

Har bara fårr för mig - Finns det inte hela täcken att köpa nuförtiden? Så man slipper de där bökiga ryggvärmarna?

/Kristin, vars häst bara har problem med benen:D

Jag har en ryggvärmare till min häst. Sydde fast endast 3 bitar av kardborren på täcket och sydde även på i sidorna på täcket 2 bommulsband som jag knyter fast BoT värmaren. Den ligger som gjuten:idea:. Köpte ett tunnare bommulstäcke (Amigo) enbart för detta, bra att ha under tjockare täcke på vintern. Använde tidigare ett fleecetäcke men det funkade dåligt, kasade bakåt o låg inte stilla.

Jag har snabbandage (typ snabblindor med 4 kardborrar) till frambenen, ryggvärmare och knäskydd fram för att hon hade nyligen knäledsinflammation i bägge fram.
Snabbandagen fick jag igår, så jag har inte hunnit testa dom så mycket ännu.
Knäskydden har varit till stor hjälp i hennes läknningsprocess och ryggvärmaren har jag märkt stor skillnad med - redan efter första användningen!!!
Jag kan varmt rekommendera BoT till hästar med besvär, det fungerar verkligen! :love: :bow:

Diana Sellberg

Jo jag har också ett bomullstäcke, men det gilder snett varje natt. :(

Iofs har täcken en tendens att göra det på min häst om dom inte är blanka inuti..

Troligen har Frida haft en sträckning i lite mer än en vecka (tog inte riktigt för sig med ena bakbenet och väldigt stel i den sidan, hennes vanliga fall lätta sida, under helgen). Har försökt mjukgöra under veckan, o sen de senaste dagarna har vi lagt på BoTn igen (använder den inte direkt kontinuerligt såsom varje natt eller så, mer när den behövs).
Det märktes enorm skillnad efter varje dag som den använts och idag så kändes hon så gott som normal igen, rätt sida var den lätta igen :D.
Måste bara skaffa fler BoT-grejer!! Ett skrittäcke står högst på listan för hennes länd inför vintern :banana:

jag har deras benpaddar. är inte helt nöjd med dem eftersom dom inte ligger slätt runt benen när man lindar men annars är dom kanon!

någon som har erfarenhet av deras paddar no bow med mjuka kanter? funderar på att köpa sånna istället att ha under benlindorna.

Knapplån.

Jag har en T-shirt från BoT som jag använder när jag har ont i ryggen ibland, tycker att det känns bättre då. Sambon har fått en krage för nackont men han tycker att den är för varm så jag vet inte hur den funkar på honom. Jag använde den en gång vid nackspärr och det kändes riktigt skönt.

När ni börjar använda b o t hur gör ni då? 5 min varje dag? Längre? Har för mig att man sakta ska vänja in dom...

Jag brukar börja med ca 2h de första dagarna på en häst som aldrig haft BoT på sig innan. Sedan ökar jag succesivt tills dess att de är invanda och kan ha dem om natten. Då blir det ju ca 10-12h användning/dygn. Har förresten aldrig ahft en häst som reagerat på skydden!

/Kristin

Jag använder benpaddarna å ländtäcket på mina hästar å jag kan säga att det är det absolut bästa köp ja har gjort. En av mina hästar är älder å står lindad me back on track under nätterna och sen jag började med det så är benen MYCKET bättre. Ländtäcket använder jag på alla 3 vid fram och avskrittning eftersom det får igång blodcirkulationen så bra å håller dom varma.:d

Nja det måste man inte göra. Det är bara för att vara på den säkra sidan sas. Jag satte på mina typ 5 timmar första gången och sen över natten som vanligt.

Jag har nu fått hem mitt BoT skrittäcke och nackskydd :love:!
Skulle från början ha ett svart/rött skrittäcke, men var slut o fanns endast kvar i den "gamla" färgen, så jag tog det, stlk 165 (orka vänta nån månad till :angel: ), o blev glatt överaskad när det var i blått och gult!(Med orange nyans, inte så mkt som på bilden) :bump: Svenska färgerna :D.

25sept004.jpg

Nackskyddet! :bump: Också stlk 165
25sept001.jpg

Jag brukar använda ryggvärmaren innan ridning på mina hästar medans jag gör iordning dom.
Sen lindar jag dom r.o. med BoT efter hårdare pass och ibland rider jag med dem, spec på stora hästen.
Funkar jättefint. Lilleman har dessutom fått jättefina ben av dem.
Förrförra vintern använde jag mig av deras stalltäcke med mkt gott resultat, skulle gärna köpa det själv om jag bara hade råd. Hjälpte mig otroligt mycket. Helst skulle jag vilja linda in hela min häst i BoT.

jag har en ponny jag tävlar o tränar mycket upp till nationel/elit nivå. kör BoT tjocka benpaddar på alla benen. motverkar skador jätte bra då hästen jobbar hårt. tänk bara på att ha uppehåll ibland så de inte blir imuna jag kör tre veckor BoT och sedan en vecka utan osv.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: MiniLi
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
431
Senast: Rugge
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix