Back on track

Kim_N

Trådstartare
Någon som använder deras produkter? I så fall varför och hur tycker du att de fungerar?

Det verkar ju bra, men vore kul att höra lite omdömen!:bump:

Sv: Back on track

Jag har deras största benpadd, pillow wrap eller vad den heter, som sadelunderlägg närmast hästen för extra värme. Fungerar bra på en häst med känslig rygg. Har även ryggvärmaren, den är bra, men svår att få och sitta bra under ett täcke

Har ett täcke + paddar från dom. Har en äldre häst med lite galliga ben, men efter att ha stått lindad med Back on Track paddarna blir hon torrare i benen. Var skeptisk innan jag testade men blev glatt överraskad!

Har ett täcke + paddar från dom. Har en äldre häst med lite galliga ben, men efter att ha stått lindad med Back on Track paddarna blir hon torrare i benen. Var skeptisk innan jag testade men blev glatt överraskad!

Vad bra! Hästen jag har nu har precis samma problem. Läste att de skulle "torka" ut gallor, men jag var lite skeptiskt. Kul att höra att det fungerar!:D

Jag har deras största benpadd, pillow wrap eller vad den heter, som sadelunderlägg närmast hästen för extra värme. Fungerar bra på en häst med känslig rygg. Har även ryggvärmaren, den är bra, men svår att få och sitta bra under ett täcke

Är det för att lätta upp spänningar i muskulaturen? tycker att det verkar bra att använda både som förebyggande och ifall man har problem!

Jag använder en nu ganska gammal benpad till min ena häst. Hon har en skada på det ena bakbenet och lindar henne nattetid med BoT. Gallan hon haft i den leden är helt borta sen jag började linda med BoT!

gallorna försvinner om man har BoT, jag har provat men använder man det inte regelbundet kommer dom ju tillbaka

Har en BoT ryggvärmare till min ena storhäst, upplever som om den fungerar mkt bra på hennes långa rygg som ganska lätt får låsningar.:bump:

Ja det är det. Hon har extremt lätt för att samla på sig spänningar och padden hjälper till att hålla ryggen varmare så blodgenomströmningen blir bättre.

Någon som använder deras produkter? I så fall varför och hur tycker du att de fungerar?

JAg har själv EN BoT padd som jag lindade fast på ryggen nattetid när jag fick akut muskelproblem och var stel som fasen. Ont också.

Det var ett positivt resultat! Absolut mycket mjukare på morgonen med BoT än med "vanlig" padd eller något annat värmande.

Kapar tråden lite....

Finns det någon som använder benpaddarna vid arbete. Gör det någon skillnad? Vad blir egentligen bättre för att man använder dom vid arbete?

Har också bara positiva erfarenheter av BoT!
Min häst hade en svullen has i vintras (som vi var och röntgade - ingen OCD). Jag köpte deras hasskydd som jag använde när hon började sättas igång. Då hade jag den på 2 veckor nattetid, sedan fick hon vara utan 1 vecka osv i ett rullande schema. Eftersom jag fick ett sådant positivt resultat köpte jag deras stallbandage också som hon hade på sig på bakbenen i samma slags "schema" nattteid. Hon är 16 år och var lite gallig i bakbenen.

Samma häst skadade sig i somras:cry: Stickskada hö bak, kotsenskidan - operation med gott resultat. Efter återbesöket för ca 1 månad sedan började jag använda stallbandagen därbak eftersom hon skulle sättas igång lite lätt. Hon har succesivt blivit betydligt bättre i sina bakben! :bump: Hon har inte mycket gallor alls och det enda som skiljer hennes friska ben från det som varit skadat är att gallorna på det skadade benet är lite hårdare. Nu har jag en veckas uppehåll med BoT för att se så att ingen svullnad kommer tillbaka när jag inte använder dom - än så länge ser det toppen ut! Så stallbandagen kommer att vara på under hösten & vintern i mitt rullande schema;)

/Kristin

Jag har paddar som jag använder vid arbete. Mest för att jag tycker det är en bra passform på dem och de håller sig raka mot benet. har inte dem för att minska gallor så vet inte resultatet av att använda dem på det sättet.

Vi har ett fleecetäcke från BoT. Det har använts på en äldre häst till och från tävling. Funktionen är bra, nackdelen är väl priset och att passformen kunde vara bättre. (Fast passformen kanske är bättre nu, vårt täcke har ett par år på nacken).

Jag har aldrig använt BoT tidigare.

Men jag köpte de där paddarna som är stora som man fäster med kardborrband och så rygtäcker för att prova.

Jag kan ännu inte säga om jag fått effekt, men har ryggtäcker på innan ridning. Ett sätt att få det att ligga bra är att använda de där gamla nät svetttäckena, så fäster manryggvärmarens öglor i några maskor med en "clips".

Jag har även ryggvärmaren på i släpet till träningar.

KL

Ni som har ryggvärmare, hur fäster ni den???

Jag har sytt fast kardborren i ett bomullstäcke, men problemet är att det åker på snisken hela tiden... :crazy: Finns det några andra bra sätt? Gärna utan att förstöra täcket jag fäster i..

Jag har BoT paddar.
Hon står lindad bak efter hårdare ansträngning och tävling.
Har dem ibland när jag rider också.
Märker att gallorna bak blir mindre och att hon trampar på ännu mer än vanligt bak när hon har haft sina BoT paddar.

Jag använder back on track ryggpadden regelbundet, min häst brukar få stå med den ett par timmar efter ridning och ibland över natten.. Problemet är bara att det är väldigt svårt att få dne att ligga still, till slut blev jag så sur, så jag har sytt fast den i ett fleectäcke, funkar ganska bra ;)

Har även 2 back on track benpaddar, använder inte så ofta, har dock använt dem ganska mycket nu då min häst nyligen hade en kotledsinflammation, vet dock inte om dem hjälpte till vid läkningen.. men ja, ibland på nätterna står han lindad med dem bak, ibland i hagen o.s.v.

Min ryggvärmare åker aldrig på sniskan, däremot åker den rakt bakåt då täcket tyvärr stretchar sig i framdelen (resår i spännena). Så det gäller bara att ja ett täcka som verkligen ligger bra på hästen från början, kanske inte ha maggjordarna för löst spända? Likaså svanssnöra/bensnören skulle jag då tro... (inte hårt, men som sagt kanske inte så löst? Bara en tanke)

Kul att höra att så många är nöjda med BoT-produkterna, då känns det absolut värt att prova!!! :idea:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: MiniLi
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
431
Senast: Rugge
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix