Back on track..?

Ewelina

Trådstartare
Hejsan! Jag har läst (och hört) på många ställen om hur bra (och dåliga) Back on Track bandageunderlägg är. Dom är ju ganska (!) dyra men är dom bra så är det kanske värt det. En fråga till alla som har prövat dom, är dom verkligen så bra?

//Ewe

Sv: Back on track..?

Puttar upp

Är åxå nyfiken, har även hört att dem har shabrak som jag är nyfiken på om någon har prövat?

Fatima

köpte såna nere i göteborg, 2 st. o jag har bara lindat några dagar o dom har max suttit på i en timme för jag har haft det stressigt. men lite skillnad är det ju. min kille var mycket gallig i bakbenen o det är bättre nu, troligen kommer det bli ännu bättre när han får ha dom som nattbandage:)

Jag märkte ingen skillnad, så sålde dem igen... hade dem på innan jag red medans jag mockade och när jag kunde även efter och ibland när andra kunde hjälpa mig lite till... fick höra att det behövdes invänjningstid med dem och har även hört att man inte ska ha dem som nattbandage, men samtidigt hört många som har det :)

Har bara en sak att säga KÖP rätt använda och det ger ett oslagbart resultat:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Ja! De är helt fantastiska. :love:
Jag lindar runt om efter träning/tävling (över natten). Pållans ben blir lätt tjocka och galliga, men aldrig med BoT-paddarna.

Super bra paddar! Jobbar i stall med 25 hästar och många har dessa, funkar jätte bra!

Nej dom har inte schabrak (tror jag?)men ryggvärmare.
Jag har en till mitt sto som har problem med ryggen, den är jättebra. Hon brukar stå och sova när hon har den på sig. :)

de finns som schabrak och ländtäcke oxå.
på min häst funkar dom hur bra som helst, gallorna är nästan borta och ryggvärmaren har gjort att hon är jätte smidig och liksom redan uppvärmd när ja börjar rida.
hon har blivit avslappnad o fin.

Jag har köpt en ryggvärmare till min ponny, jag har inte provat det än men ska vänja in henne med det i dag innan träningen...min killes kusin använder paddar till sina hästar och tycker dom är super bra...

Lazio skrev:
Nej dom har inte schabrak (tror jag?)men ryggvärmare.
Jag har en till mitt sto som har problem med ryggen, den är jättebra. Hon brukar stå och sova när hon har den på sig. :)

Jo det finns schabrak nu.

Använder både paddar och ryggvärmare på min häst. Paddarna tycker jag är helt kanon. Använder dem mkt för att motverka svullna ben/gallor, med mkt bra resultat. Hästen står på klinik nu och där står han lindad hela tiden (luftar några timmar om dagen), och är jättefin i benen trots att han står i boxvila.

Är mkt sugen på att köpa ett täcke, men det kostar...

Nu finns det även lindor som man kan använda vid ridning.

Jag ser ingen skillnad om jag har lindat med vanliga paddar eller BoT .

Vet folk som har köpt täcket o inte är hästen varm under.
Kom ihåg att det även leder Kyla om täcket ovanpå blåser upp.

Kan vara bra att ha på inne, men det går lika bra med Selleri:D

Att hålla hästen varm om rygg o stjärt med vanliga täcken.

du ska inte ha dom som nattbandage på en gång utan du ska låta hästen vänja sig med den typen utav intensivitets värme som dom faktiskt ger...:smirk:
om man låter hästen ha dom mellan 2-4 timmar /dag i ca 2 veckors tid så kan du ha dom som nattbandage sen;)

En stor tränare jag jobabt hos i usa använder mycket backontrack tex täcken o så. men har slutat med bangade underläggen eftersom dom torkar ut leder osv. dom är FÖR bra. själv använder jag BoT på väg till tävling och efter.

alltså han andvände det varje natt dom hästarnas ben blev "förstörda"

*kl*

Jag har paddar och "vintertäcket + hals" till mitt fbl och för henne har det gjort ett under.
Hon har en kross-skada i manken,dvs hon har för någr år sen slagit runt och krossat manken (ursprunglig mankhöjd 161-162 cm och numera 157 cm i mkh :crazy: )
Hon har varit mkt mkt kinkig med kyla och reagerat med ömhet runt manke och i ryggen,har inte hjälp med tjocka vintertäcken och pyjamas under och ett tag så trodde jag att hon aldrig skulle kunna ridas kontinuerligt.
Efter att använt täcket i dryga 10 dgr så började jag märka av en skillnad,hon är alltid mjuk i musklerna,hon är inte öm runt manken längre och numera rids hon 6 dgr i veckan,tränar 2 dgr i veckan och nästa helg ska hon debutera i 0.90 cm hoppning..:banana: Målet är ju en fälttävlan under sommaren/hösten och nu känns ju inte det som ett omöjligt mål längre.:) :bump:

Använder både paddar och stalltäcke och är supernöjd med rsultatet. Täcket på några timmar före träning och paddarna som nattbandage efter ett hårdare träningspass. Tycker de är värda pengarna.

Tammy hade inte gått att rida idag om inte Back on Track hade funnits. Så JA det är bra:D

HAr bara erfarenhet av BoT på människor..

Jag använder det själv just nu på grund av knäskada.
Har slitit av det inre ledbandet och korsbandet är uttänjt..

Utan BoT är jag mycket stel i knät. Det ömmar hela tiden och jag har svårt att böja benet och mycket svårt att gå ner för trappor.

Med BoT på så stelnar inte knät, ömheten försvinner och jag har inte heller problem att böja och gå ner för trappor. :banana:

Så jag måste säga att jag tycker att det fungerar... dessutom mycket bra. Man blir varm invändigt men inte utanpå om ni förstår hur jag menar. Om jag stoppar in handen under så är jag inte varmare på huden än på det andra knät. Ändå känner jag att jag är varmare inne i knät. :cool:

Skulle någon av mina hästar skada sig så kommer jag defenitivt inte tveka att köpa BoT till dem.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: MiniLi
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: ako
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 991
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar