Back on Track!

Snobben

Trådstartare
Funderar på att köpa ryggvärmaren & för benen (när jag får råd :crazy: )Är dom bra för det priset?
Hur länge kan hästarna ha lindorna på sig som längst? :confused:
Frågade tillverkaren men fick inget direkt svar på det...
Våra går ju på lösdrift och lindar vi benen så får dom ju gå länge med dom på,tror ni det kan vara skadligt?

Är ryggvärmaren bra,eller gör det ingen större skillnad om man har täcke på?

Sv: Back on Track!

vad jag förstått är back on track (syftar på benpaddarna nu, vet inget om täcket och ryggvärmaren) till för att få bort gallor och sådant ur benen på hästen och gallor brukar ju hästar få pga att de står inne (stilla) mkt eller sk fodergallor. om dina hästar går på lösdrift har de ju rörelsemöjligeheter på ett helt annat sätt, de borde väl inte behöva linda benen pga stillastående? såå...varför vill du linda benen?

Back on Track ökar cirkulationen och jag fullkomligt älskar både mina egna och hästarnas... :love: :love: :love:
Använder benpaddarna efter hårdare jobb och vid akuta situationer. Jag måste säga att de gjorde underverk när min ena häst sträckte lårmuskeln. Ryggvärmaren är tänkt att brukas på samma sätt men just nu används den enbart som hjälp vid återbyggnad av snedmusklad häst.

Om jag ser till mina egna så skulle jag utan problem kunna ha dem dygnet runt om det inte fanns vissa praktiska problem med det. :D

Ryggvärmaren måste fästas i ett täcket för att hållas på plats.

Jag tycker de är prisvärda även om de kostar några kronor. Men det beror kanske på att jag gjort "fallstudier" på min mor och moster (61 och 70 år) som båda blivit hjälpta av sina BoT med problem som de gått med i massor av år!!!!!

Sjysst att göra experiment på mor sin för att se vad det ger för effekt på hästarna??? :p

/// ghost

Vill du veta om ryggstycket gör skillnad och inte har bråttom så ge det en månad ;) Jag ska köpa ett till Kele. (Ska sätta in pengar idag)

Vad härligt!!! :D Tur att experimentet föll väl ut för din gamla mor. Har även jag bara hört bra saker om back on track.
Hälsning Maja

tror ni att back on track skulle ha någon effekt på en häst emd pålagringar i kotorna? jag menar som stallbandage över natten eller liknande? eller som tidigare haft kotledsinflammationer?

Senast ändrad av en moderator:

BoT kan väl knappast hjälpa mot själva pålagringarna, men faktiskt så har min moster totalt utslitna knän och efter en månad med BoT så har hon inte lika ont. (Hon fick dem i födelsedagspresent 13/12)

Men jag vill "varna" för att köpa produkter till sig själv, man blir beroende... :p

Så de kanske hjälper en häst med pålagringar också? Det måste vara bra med ökad cirkulation på en sådan häst!
För hästar som haft kotledsinflammation är de jättebra.

Jag testade faktiskt BoT på hovledsinflammation i våras och gallan i kronranden gick ner på några dagar. Nu hjälper det inte den hästen eftersom hon har förändringar i leden som orsakar inflammationen men visst är det bättre med ökad cirkulation.

Jag är skeptisk till att man kan säga att paddarna är "för bra" så att de döljer att en skada är på gång, men jag har vid de tillfällen jag haft några sådana skador haft torra inflammationer och dem ser man ju inte ändå förrän det är något som inte stämmer.

/// ghost

ghost skrev:
Sjysst att göra experiment på mor sin för att se vad det ger för effekt på hästarna??? :p

/// ghost

Haha, hästmänniskor i ett nötskal :D Hästen före allt, precis som det ska vara ;)

Jag tycker dom är värda sitt pris.

När min häst står inne svullnar hennes ben. Då lindar jag med BoT och svullnade hinner inte gå upp och gallorna går ner. Dom försvinner inte. Men det kanske beror på att jag inte använder dom varje dag utan när hon står inne då och då.

En annan som har köpt BoT försvann gallan på hennes häst, men då använde hon dom varje dag.

Jag köpte mina för 1000:-/4st. Fick lite rabatt av en som beställer hem och säljer.

Kram Favina :bump:

Ryggvärmaren= :love: :bow:

Köpte den till min häst och den är super! Han har haft problem med sin rygg sedan han blivit riden i fel sadlar och inte blivit åtgärdad förrän han kom till mig.

Han är mjuk och fin i muskulaturen och är en dröm att rida nu! Har inte haft några som helst problem med ryggen sedan jag köpte ryggvärmaren!

Har sytt fast den i ett utegångstäcke.

TACK för era svar! :bow: :bow: :bow:

Lord Owen:Ja våra går ju på lösdrift,det har gjort benen MKT bättre(inga svullnader efter natten osv)men ändå blir dom lite galliga och efter hård träning(distans)så vore det skönt att kunna låta benen få lite "behandling" som är bra.Funderar bara på om man kan ha lindorna på nästan i ett dygn?

Ghost:Ha ha!!! :D Såna är vi,hästmänniskorna!!!Bra det funkade!(för både mor & häst)

Domino: Det låter bra! :D Blir sugen på att testa ryggvärmaren med!

Senast ändrad:

hej.
jag går här och väntar på mina paddar och hade samma funderingar som du. till mig skrev tillverkaren att en del tävlingsryttare har dem 5 dygn i sträck innan tävling, så ett dygn borde ju inte vara något problem. däremot är det ett "tillvänjningsschema" man måste följa i början. jag har tänkt ha mina som nattbandage efter arbete.

jag har bara hört positvt om back on track, både för människa o djur.

Hmm...Då borde ju ett dygn gå bra! :smirk:

Är jättesugen på att testa,men behöver samla lite mynt först! :D

En sak du ska tänka på är att inte använda BoT förlänge i början.. Hästarna kan bli väldigt trötta och slöa av dom innan dom vänjer sig. Det finns även BoT utetäcken fast dom kostar typ 5000 eller något har jag för mig..

får man fråga vad en sådana där ryggvärmare kostar? Min häst har också haft problem med ryggen och man vill ju göra allt man kan för att det inte ska komma tillbaka..hon har haft roterat bäcken och et har gjort att hennes muskulatur är väldigt sned dessutom har hon haft dålig sadel..

Om den som vet itne vill svara här så kanske jag kan få ett PM?

Vore himla snällt!!!

aurian skrev:
får man fråga vad en sådana där ryggvärmare kostar? Min häst har också haft problem med ryggen och man vill ju göra allt man kan för att det inte ska komma tillbaka..hon har haft roterat bäcken och et har gjort att hennes muskulatur är väldigt sned dessutom har hon haft dålig sadel..

Om den som vet itne vill svara här så kanske jag kan få ett PM?

Vore himla snällt!!!

Jag beställde nyss en och det blev inkl frakt 727 kr. 650 kr för ryggstycket och 77 kr i porto.

såg att hööks har BoT i sin nya katalog :) fast lite snålt att bara sälja dem styckvis. muhah nu ska jag inskaffa paddar nästa helg. :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 851
Senast: Lavinia
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 642
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31