Back on track till sej själv?

U

Uddatyp

är de någon här som använder BoT ryggbälte under ridningen eller annars? funkar de? är de ivägen när man rider?

har nämnligen ont i ländryggen sen jag åkte av min pålle för inte så längesen och detta hindrar mej i ridningen eftersom de är svårt/jobbigt/smärtsamt att räta upp mej..och då är de svårt att rida.

så funkar de eller är de bara slöseri med pengar?
har ju nästan allt i BoT till hästen, paddar, ryggvärmare, täcke osv..men är de värt att köpa de till sej själv?

Sv: Back on track till sej själv?

Den här tråden ska jag hålla koll på. Har själv funderat på att köpte en BoT tshirt eftersom jag får lite ont i axlarna när jag rider.
Har BoT till hästen och hon verkar gilla det, så funderar på att testa till mig själv.

Jag har till mig själv ryggbälte, tröjan och boxertrosan. I love it.

Har sen 4 år tillbaka en skada i ryggen som gör att vissa dagar, ibland kan de ta veckor och jag känner iget vid de, andra dagar har jag en ilande tryck från ryggen och tidigare hade jag dagar där jag inte kunde rida eller åka bil osv.

Har i många år haft bot till hästarna men aldrig tänkt på att skaffa de till mig själv, men så privade jag med rygg bältet och d ehjälper mig otroligt mkt. De iliande trycket från ryggen släpper efter och jag k'nner mig smidigare. Idag skulle jag inte vela vara utan ryggbältet.

Tröjan köpte jag som ridtröja, och ja den ger en värmande effekt och jag slipper träningverk efter jag hopptränat bjässen hemma som hänger och har sig :) Så tummen upp för tröjan med.

och boxerntrosora lindrar min förbannade mensverk avsevärt :) dock har jag ett par vanliga trosor under dem också för att spara på dem.

Varenda krona jag spenderat på BoT är värda. Idag vill varken jag eller hästarna vara utan de.

Jag har ett ryggskydd, men innan de börjar verka så man mår bra blir det ju sämre..jag gav upp men tror att det hjälper om man är noggrann med att prova rekommenderad utsatt tidg

kl

Jag har ont i ryggen på grund av en ridolycka, för lite muskler och för tungt jobb ivården.

Har provat med ryggbältet ca en vecka nu och märker klar förbättring, känns som jag inte kommer vilja vara utan sen!

Jag har köpt ett fleecetäcke till hästen som gillas vad jag kan se.

Jag kommer garanterat köpa fler produkter av BoT!!!:bow: :love:

Jag har svårt att jobba utan handledskydd och ryggbälte.
Har använt det väldigt länge och tycker absolut att det är värt pengarna.

Då kanske det skulle vara värt att köpa nack/axel plagget, kommer inte ihåg vad den kallas. Har dagligen värk i axlar och nacke på arbetet. Är säker bättre än att dricka treo, fast vi ska ju göra slut nu.

Då kanske det skulle vara värt att köpa nack/axel plagget, kommer inte ihåg vad den kallas. Har dagligen värk i axlar och nacke på arbetet. Är säker bättre än att dricka treo, fast vi ska ju göra slut nu.

Jepp, jag tänkte samla på mig fler kläder/skydd och hästbenskydd etc i BoT, är helt lyrisk över detta! :love:

De fungerar, jag har knäskydden, och utan dem vore jag nog mkt hindrad i mitt dagliga liv!
Andra jag känner är lika nöjda med sina BoT produkter både till sig själva och hästen.

Jag har den långärmade tröjan, och den är beroendeframkallande på något märkligt vis. En period i början fick jag mer ont, men nu mår rygg, nacke och axlar betydligt bättre. Jag har haft den i två månader och har den på mig 6-12 timmar om dagen.

Har du varit till läkare och kollat upp dig efter att du ramlat av? Tänkte så du inte har fått diskbråck el nåt liknande.

Jag har BoT vantar och strumpor, fryser så fruktansvärt på vintern. Det här funkade verkligen :d Man måste dock tänka på att vara lite varm eftersom det är värmen från kroppen som reflekteras.
Jag är iaf jättenöjd med mina grejor, skulle vilja ha ett undeställ oxå :love: Eller typ t-shirt/ngt som ligger över nacken, då jag spänner mig ibland.

ne de har jag inte varit än..har vart och kollat upp så mycket och sen hittar dom aldrig nånting så denna gången tänkte jag vänta lite med att kolla upp och hoppas på att de går över.

Jag lånar min häst BTO paddar ibland när jag har stukat vristen. Lindar under natten. Brukar ta 3-4 dagar sen är jag smärt fri. Kan rekommenderas varmt mot stukade fötter.

Har nackragar,långärmad tröja m.m för mig fungerar det jätte bra. Har en WAD skada och har mycket spända muskler o ont av att det blåser på nacken. Har nästan alltid en nackkrage på mig i stallet.:)

*KL* Det här skulle man ha vetat om att det fanns för fyra år sedan när jag fick en rejäl stukning på ena vristen. Då hade jag kanske sluppit ha det som jag har nu. Det stramar, jag kan inte sträcka ut foten helt och hållet och ibland smärtar den efter en lång dags arbete i vården, ärrbildningar skulle jag gissa. Jag undrar om det skulle kunna lindra besvären nu, trots att skadan redan är utläkt? Någon som tror något om den saken?

Jag har både nack-krage och polokragar, pga whiplash, och jag tycker att dom hjälper bra. :bump:

*KL* Det här skulle man ha vetat om att det fanns för fyra år sedan när jag fick en rejäl stukning på ena vristen. Då hade jag kanske sluppit ha det som jag har nu. Det stramar, jag kan inte sträcka ut foten helt och hållet och ibland smärtar den efter en lång dags arbete i vården, ärrbildningar skulle jag gissa. Jag undrar om det skulle kunna lindra besvären nu, trots att skadan redan är utläkt? Någon som tror något om den saken?

Det skadar ju inte att testa!

D där kunde jag ha skrivit... Jag har nackskyddet, det är jättebra! :bump:

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 172
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 861
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar