Back on Track skillnad på den för häst och den för människa?

hag391

Trådstartare
Har använt de till häst (förut ryggstycket men har nu benpaddarna sen hästen inte behövde dom längre) men inte så praktiskt.

Förut så hörde jag flera som sa att de för människa inte funkade alls lika bra för dom som de för häst.

Någon här som provat båda och kan säga om de stämmer fortfarande?

Sv: Back on Track skillnad på den för häst och den för människa?

Varför skulle det inte fungera lika bra på häst som på människa? Jag använder till både mej och till den ena hästen och det fungerar lika bra. Däremot fungerar det helt enkelt inte på vissa individer. På min andra häst fungerar det inte och min sambo och min dotter märker ingen skillnad medans jag, min son och den andra hästen får bra effekt. Så är det ju med mediciner med, på vissa hjälper det helt enkelt inte. Min ena häst svarar t.ex inte på metacam heller.

Har använt de till häst (förut ryggstycket men har nu benpaddarna sen hästen inte behövde dom längre) men inte så praktiskt.

Förut så hörde jag flera som sa att de för människa inte funkade alls lika bra för dom som de för häst.

Någon här som provat båda och kan säga om de stämmer fortfarande?

Det fungerar på både mig och mina hästar. Har inte märkt någon jätteskillnad på hästarna men det tror jag är för att BoT gör att mikroskador läker innan man märker problem av dem. Min rygg mår mycket bättre när jag sover med en BoT pad än när jag inte gör det och där tror jag det är samma sak. Hade jag inte blivit stel i ryggen hade BoT inte behövts och då hade jag heller inte märkt någon skillnad med eller utan.

Ursäkta hade visst missat en detalj *fniss*

Menade skillnaden på effekt mellan produkterna för häst och människa om man använder dom på sig själv.

Har en av hästens paddar just nu på ryggen när jag går och rider och gör underverk för min pajade rygg. De är inte så praktiskt men de är ju inte så billigt att köpa och chans om människoprodukterna funkar lika bra

Förut hörde man många säga att de var mindre effekt på de som är gjorda för människor.

jag har ländtäcket som jag lagt på ett par dubbelvikta bäddmadrasser som hjälp till min gamla schäfer.....han väljer alltid att ligga där :)

Nej jag har inte märkt någon skillnad. Jag har paddarna till häst där själva padden går att ta ur (bland de första skydden som kom) och jag har ryggskyddet till människa. I ryggskyddet till människa är det en liknande pad som till skydden som är till hästen och jag märker ingen skillnad på dessa. Jag har tagit ur själva paddarna och använt till lite olika saker och det är ingen skillnad på styrka på dem iallafall. Jag har också filten och det är precis samma effekt på den som på armbågsskyddet eller bäddmadrassen eller nackskyddet eller paddarna till hästen. Däremot har jag aldrig provat hästtäcket så det kan jag inte uttala mej om men jag kan inte tänka mej att det skulle vara mer effektivt än övriga skydd.

Själva patentet, dvs BoT-materialet så att säga, är ju samma i alla produkter oavsett om de är sydda för häst, människa eller hund. Dock är det ju så som det tidigare sagts i tråden att det inte fungerar på alla (säkert beroende på vilken form av skada och en del annat).

KL

Ursäkte knapplån. Men har fått syn på ett nättäcke i rät storlek, med frakt och allting för 900 kr!!! Billigt! Undrar dock om det är stor effekt? Blir hästen mjukare i musklerna osv av täcket som företaget säger? (Hittade ingen annan tråd och har inte lärt mig att skapa nya än hehe....)

Nej jag tror det är samma! Jag känner ingen skillnad på nackskyddet för människa och hästpaden jag "lånar" ibland. Varmt och skönt på ömma muskler!

KL

Ursäkte knapplån. Men har fått syn på ett nättäcke i rät storlek, med frakt och allting för 900 kr!!! Billigt! Undrar dock om det är stor effekt? Blir hästen mjukare i musklerna osv av täcket som företaget säger? (Hittade ingen annan tråd och har inte lärt mig att skapa nya än hehe....)

MIN häst hade täcket effekt på. Kan inte säga att alla blir 'hjälpta', det är nog högst individuellt. Men jag upplevde ganska stor skillnad på min häst iaf.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V