Back on track på tidigare ligament skada?

C

chira

Tösen har ju vart halt länge och är nu på gång igen. Troligen var det en ligamentskada hon hade. Hur funkar back on track på ligamenten?

Funderade nämligen på att köpa antingen paddar eller de paddarna med kardborrespännen att ha på på nätterna förebyggande för att inte skadan ska komma tillbaka. Vilka rekomenderar ni?
Kan man ha back on track på varje natt eller kan det bli nått knas då?

Sv: Back on track på tidigare ligament skada?

Puttar lite. Nån lä ju ha nån aning?

Tja, de gör ju ingen skada, värme är ju aldrig fel. Men det finns väl inget som visar att läkningen går fortare. Jag har använt back on track på min hästs ligamentskada i kotan. Jag har de med kardborre för att det är enklare.
Man får ju vänja hästen, jag hade mina hela natten.

När du köper dina back on track så får man med en papper där det står hur man ska använda dom. Tror det var varje natt i tre veckor sen uppehåll i en och sen på igen:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: LilaTiger
·
Hästvård Hej! För att förebygga svullna natt- ben vad föredrar ni : Linda själva och med vad ? Med paddar / utan / hurudan linda ?Eller Back o...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka