Back on Track hasskydd

Sv: Back on Track hasskydd

Nix.Bara som benunderlägg fungerar ypperligt.Har även en tröja åt mig själv. :bow:

puppan2 skrev:
Är det någon som har testat Back on Track's hasskydd?????

Jag har ett. Ganska dålig passform, tycker jag, och så fick det ett litet hål redan första veckan. I övrigt kan jag inte säga så mycket om det. Hästen har blivit bättre i hasen, men jag vet ju inte om hon hade blivit det ändå.

Nu har jag testat ett hasskydd. Skickade efter ett som kom för några dagar sedan. Det var URDÅLIGT. Ramlade av så fort hästen lyfte på benet :rofl: Själva passformen på skyddet tycker jag verkade vara bra. Dock satt det fast med tre SMÅ kardborrefärsten och det funkade inte alls. Så det var bara att skicka tellbax. FYI.

jag är också intresserad av erfarenheter då jag funderar på attt prova ett mot bla arthros..Jag har ju en jättehäst så frågan är om L räcker..om det ser ut det minsta som H**ks hasskydd så går det inte,får förlänga kardborrarna 10 cm och så trillar det av..frågan är om man kan LINDA med ett BoT underläggistället..linda hasor,det kan man numera..suck...

har någon anna använt deras männsikorprodukter o kan säga ngt omdet?knäskydd?
vantar? ryggstödet?

Thina

Hej
Har använt mina underlägg när jag haft ont i ryggen.
Lägger dom under lakanet där ryggen ska ligga. Mycket bra effekt och det blir varmt och gott.
/Lena

Jag har storlek medium till min halvblodshäst med rejäla ben och det är i minsta laget. Om du vill kan jag mäta hur stort det är.

Jag har oxo en jättehäst - ett ca 180 cm stort halvblod. Själva hasskyddet hade som sagt bra passform...det var kardborrefästena som var för svaga. Hade de varit starkare så kanske det hade fungerat. Nu åkte de som sagt av så fort han lyfte benet.

Jag har BoT innetäcken till mina hästar. Kan tyvärr inte säga att jag märkt någon markant skillnad. Kanske...nja....vet inte. Nu har de ju iofs inga speciella problem utan ville bara testa för att se om det gjorde någon skillnad i ridningen. Om man har specifika problem kan det vara annorlunda. Men täcken är bra, med bra passform.

Jag har även BoT paddar till hästarna och benen blir väldigt kalla, torra och fina när jag använder dem.

Jag har precis som du funderat på om man kanske kan köpa ett vanligt hasskydd och stoppa in en sådan benpadd i det. Har någon några tips på bra hasskydd som sitter fast????

Nej, det sitter som berget. Jättestarka kardborreband. Det måste ha varit något fel på ditt.

Jag har provat att linda hasen med padd och det gick bra men jag lindade med två paddar en nedanför hasen och en över hasen, det gick bra och det satt kvar hela natten.

hej

jag har undertröja den är bra känner mig varmare å mjukare på nåt vis

tycker att deras vristskydd är sådär rundsömmen skaver när man går

det bästa är paddarna som jag flyttar runt på min kropp

vid mensvärk nackstelhet har dessa varit goa

värt att prova he he

hej,
som återförsäljare för BoT känner jag igen att just hasskyddet (däremot benskyddet och knäskyddet är OK) har fungerat dåligt. nu har de tagit fram ett som är något större i storleken (många "normala" hästar kunde inte ha dem) och jag hoppas att de därför sitter bättre.
för dem som fortfarande inte tycker att hasskyddet fungerar bra finns BoT-padden i storlek 41*74 cm med extra mjuka kanter. jag har ingen egen erfarenhet av den, kanske någon annan har det?

babsan skrev:
som återförsäljare för BoT känner jag igen att just hasskyddet (däremot benskyddet och knäskyddet är OK) har fungerat dåligt. nu har de tagit fram ett som är något större i storleken (många "normala" hästar kunde inte ha dem) och jag hoppas att de därför sitter bättre.

oops ...
det blev lite fel i förra inlägget. det är inte BoTs hasskydd som varit små, det är mina hasskydd med magneter. ville bara reda ut allt!
ber om ursäkt.

inte testat hasskyddet, men däremot så arbetade jag i ett galoppstall för ett tag sedan där vi dagligen använde paddarna till de med skadade senor, de var kanon, jobbar nu på ett annat ställe där man anvönder täcket, jag är helkär i back on track!!

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
137
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
939
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: aglaonema
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka