Babyskydd pch bilbarnstolar

Ett lästips:
"I rapporten ”Barnsäkerhet i bil” har vi undersökt svenska föräldrars beteenden och kunskap om hur barn färdas säkrast i bil. Rapporten släpps i samarbete med försäkringsbolaget Volvia, som mellan 2009-2023 stått som initiativtagare till studien. För 2025 lanserar vi rapporten för första gången tillsammans"
Från Axkids hemsida

Läs rapporten här

Vi har två Axkid One i ena bilen. De är toppenbra. Räcker till 125 cm. Lätta att installera (Isofix) och justera både lutning och benutrymme. Kompakta i bilen (djupet). Enda nackdelen (förutom priset) är att de bara räcker till 23 kg men får våra barn kommer det nog inte vara ett problem då de lär hinna komma upp i 125 cm innan de passerar den vikten.

I andra bilen har vi en Besafe Izi plus X1 och en Besafe Izi plus men de tror jag inte säljs längre. När vi köpte den första 2019 var det den ansedd som den bästa bilbarnstolen då. Den andra köpte vi av en granne. De räcker inte riktigt till 125 cm och har mindre benutrymme. De tar även mycket plats i bilen. Men barnen sitter väldigt bra i dem. Stora tjejen på snart 6 år och knappt 115 cm har ett hack kvar på nackstödet på sin Besafe Izi plus X1 så den bör väl räcka iaf några månader till.

Som babyskydd hade vi ett Britax römer babysafe iSize, toppen på alla sätt förutom att det var tungt att bära på. Adaptrar för att kunna sätta babyskyddet på vagnen var guld värt. Användes flitigt.

Tack för alla svar.
Imorgon ska vi till butiken och kika igen och fråga angående de modeller vi känner oss mest intresserade av i dagsläget, dvs Maxi-cosi med uttagbar innerdel för viktens skull och senare en Axkid Movekid. Får se vad hon i butiken säger.
:)

Råd och röns test ger Besafe Stretch dåligt betyg på just monteringen. Alla lovordar den stolen känns det som, men så amazing tycker inte jag den verkar vara efter att ha sett den monterad i brorsans bil, eller tittat på den i affär. Jag reagerar på att den är så sjukt klumpig och tar mycket utrymme, finns inget utrymme fram i deras bil längre - trots att de kör en stor Volvo XC90. Det kanske har med monteringen att göra, vad vet jag - men impad är jag inte.

Själv är jag bekväm av mig och har köpt en Axikid Spinkid till tösen som nu ska gå från babyskydd (hon har haft Cybex Cloud T I-size Plus) till stol. För mig är det inte viktigt att hon ska kunna ha stol två hela tiden. Skönt med vridbar medan hon fortfarande är liten. Tänkte köpte Beyond, men den föll på sin klumpighet även den. Efter Spinkid ska vi köpa en annan modell från Axikid är tanken.

Råd och röns test ger Besafe Stretch dåligt betyg på just monteringen. Alla lovordar den stolen känns det som, men så amazing tycker inte jag den verkar vara efter att ha sett den monterad i brorsans bil, eller tittat på den i affär. Jag reagerar på att den är så sjukt klumpig och tar mycket utrymme, finns inget utrymme fram i deras bil längre - trots att de kör en stor Volvo XC90. Det kanske har med monteringen att göra, vad vet jag - men impad är jag inte.

Själv är jag bekväm av mig och har köpt en Axikid Spinkid till tösen som nu ska gå från babyskydd (hon har haft Cybex Cloud T I-size Plus) till stol. För mig är det inte viktigt att hon ska kunna ha stol två hela tiden. Skönt med vridbar medan hon fortfarande är liten. Tänkte köpte Beyond, men den föll på sin klumpighet även den. Efter Spinkid ska vi köpa en annan modell från Axikid är tanken.

Den tar absolut mycket plats. Men annars är vi väldigt nöjda med vår 😊

Säljaren i butiken rekommenderade oss inte att köpa babyskyddet med uttagbar innerdel, då det blivit mycket dyrare för inte så mycket funktion.
Hon rekommenderade istället Maxi cosi Cabriofix, så nu är vi mer inne på det.

Säljaren i butiken rekommenderade oss inte att köpa babyskyddet med uttagbar innerdel, då det blivit mycket dyrare för inte så mycket funktion.
Hon rekommenderade istället Maxi cosi Cabriofix, så nu är vi mer inne på det.
Den hade vi som sagt, och var nöjda med den. Tyckte inte den kändes tung att bära, det var ju mer när barnet börjar bli tyngre som det blir jobbigt men så blir det ju oavsett. Men vi använde ju vagnchassit mycket, så det var ju inte några längre sträckor. Solgardinen är också bra, men det kanske alla babyskydd har, det vet jag inte.

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
543
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 919
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 495
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka