Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mammans mage och med lite tur någon slags rörelse i den.Sen fattar jag inte vad det är man faktiskt visar? Ungen är ju inte född? Det finns inget/ingen att titta på!
Jo, jag har vågat googla nu och har fattat detta.Mammans mage och med lite tur någon slags rörelse i den.
Nja, shower är att man duschar mamman med presenter. Det är den vanligaste betydelsen jag sett.Sen fattar jag inte vad det är man faktiskt visar? Ungen är ju inte född? Det finns inget/ingen att titta på!
Mhm, särskilt om det går in under kategorin "sista träffen med tjejerna innan livet blir upp och ner"Jo, jag har vågat googla nu och har fattat detta.
Herregud! Om man hade ordnat en fest för att titta på min mage när jag var gravid hade jag fått en förtida förlossningspsykos.
Varför skulle en trend gå åt något visst håll baserat på dina vänner?Fast det är ju inte hypotetiskt, eftersom det i samtliga fall jag sett inkluderat båda föräldrarna och deras vänner (med undantag för ett, där mamman var ensamstående). Jag skulle snarare säga att trenden går åt det hållet, med andra ord.
Mamman eller bebisen?Nja, shower är att man duschar mamman med presenter. Det är den vanligaste betydelsen jag sett.
Jag har fattat det som mamman.Mamman eller bebisen?
Herregud! Om man hade ordnat en fest för att titta på min mage när jag var gravid hade jag fått en förtida förlossningspsykos.
Ja, det var min första förståelse av ordet. Fast då tänkte jag att det handlade om att duscha bebisar i något sammanhang (fin festlek: duscha bebisen. Den som får bebisen att skrika högst vinner).Nja, shower är att man duschar mamman med presenter. Det är den vanligaste betydelsen jag sett.
Det finns inga magbilder, kära du, ej heller någon gipsavgjutning.Om du letar fram dina gamla magbilder kan vi rekonstruera något i efterhand?
Precis, kompisarna firar av en med att mäta ens mage: två meter i omkrets.Mhm, särskilt om det går in under kategorin "sista träffen med tjejerna innan livet blir upp och ner"
Det fattar jag välDet finns inga magbilder, kära du, ej heller någon gipsavgjutning.
Precis, kompisarna firar av en med att mäta ens mage: två meter i omkrets.
Kanske kan man hyra gråterskor till eventet?
Men du menar att du har bjudits in till Baby shower? Jag är fortfarande skakad. Den här tråden är min första kontakt med företeelsen. Jag har tills vidare inte vågat googla på ordet.
Gissa skilsmässan låter som en trevlig lek på bröllop, tycker jag. Den som gissar närmast vinner när skilsmässan väl är ett faktum.
Det finns inga magbilder, kära du, ej heller någon gipsavgjutning.
Gissa kejsarsnittsärret är allt jag kan bjuda på.
Det har jag heller aldrig påstått. Snarare att det är dom man SKA kritisera, för jag håller med er i att det är ett problem. Men man kan inte dra alla över en kamDet visar sig väl. Det är ju dock inte ett argument mot att kritisera alla de baby showers som uppenbarligen i extremt hög grad bygger på könsstereotyper för att de gör just det.
Mammans mage och med lite tur någon slags rörelse i den.
Nä dom är så jävla fula!!! Förlåt alla som har såna men JAG STÅR INTE UT VAD FULA DOM ÄR. Ja - gravidmagar är fina men som avgjutningar är de ju fruktansvärda!?Alltså, gipsavgjutning.. varför? Jag förstår inte. Vad ska man ha den till? Har förstått att vissa sätter den på väggen med lampor men jag kan inte se något vackert alls i den. Är det jag som är knäpp?
Behöver jag säga att jag avskyr magklappar såpass att jag tryckte upp tröjor för att slippa fenomenet ute?
Så den magen har inte synts till före BS? Jag tycker det är vanligt förekommande att det klagas på att folk vill känna på magarna men det är helt ok om man strösslar med bajsblöjor och tårtor till kvinnan som presterat en graviditet? Hur tidigt kan man ha en BS, är det ok i vecka 10 så man inte går miste om något om man sen gör en abort eller får missfall?