Babyshower-trams

Jag har tyvärr inte forskat på mäns hjärnor men du kanske tycker att män och kvinnor är helt lika? Och vi vet båda att det inte är tårta vi pratar om utan ett firande utav en människa som lever i sin mamma.
Vänta nu här, i ett tidigare inlägg var det ju prestationen att bli gravid som skulle firas, dvs den blivande mamman som ville bli strösslad med choklad och presenter för att hon lyckats med något som vilken fjortis som helst med lite otur klarar av. Var kom firandet av fostret in i bilden? Om det är BARNET man firar kan man ju ha den goda smaken att fira det när det väl är fött och allt gått bra, alla graviditeter och förlossningar är inte lyckade!

Nä dom är så jävla fula!!! Förlåt alla som har såna men JAG STÅR INTE UT VAD FULA DOM ÄR. Ja - gravidmagar är fina men som avgjutningar är de ju fruktansvärda!?
Jag har aldrig någonsin sett en och visste inte att de fanns! Vem fasen vill bli påmind om det? Och ska man sätta en LAMPA i dem?? :rofl:

Vänta nu här, i ett tidigare inlägg var det ju prestationen att bli gravid som skulle firas, dvs den blivande mamman som ville bli strösslad med choklad och presenter för att hon lyckats med något som vilken fjortis som helst med lite otur klarar av. Var kom firandet av fostret in i bilden? Om det är BARNET man firar kan man ju ha den goda smaken att fira det när det väl är fött och allt gått bra, alla graviditeter och förlossningar är inte lyckade!
Men det är helt logiskt, vi har ju lärt oss att BS inte har några som helst gemensamma drag, framför allt inga könsstereotypa sådana. Man fyller den med vad man vill, allt från gissa bajset till minigolf med bostadsrättsföreningen.

Det måste ju också innebära att en BS kan fira vad man än önskar. Själv tänkte jag ha en för min mormor och en på Greklands nationaldag. Bara fantasin sätter gränser. :)

Fast var har jag skrivit att man firade prestationen?

Nej men självklart. Flickor gillar rosa och pojkar blått. Flickor säger hihi och pojkar höhö. Flickor städar, pojkar dricker öl. Det är helt enkelt biologiskt.

Bara för att jag skrev att det var skillnad så betyder väl inte det att det behöver vara så? Det är kanske bara i mitt förhållande där det finns skillnad..

:banghead:

Fast var har jag skrivit att man firade prestationen?
Jag var tydligen otydlig, det var ett tidigare inlägg men inte skrivet av dig. Frågan kvarstår dock, om det är BARNET man firar så varför väntar man inte tills det är fött? Så länge det ligger i mammans mage är det ett foster, att kalla det för MÄNNISKA låter makabert i mina öron!

Ett havandeskap slutar inte alltid lyckligt för de inblandade och att det är en prestation att vara gravid är ju bara löjligt. Att föda vaginalt är däremot en prestation men det har ju inte inte hänt när bullshiten hålls.

Jag tycker den här tråden var skojig från början.

Nu är den mest tragisk och lite smått elak. Tonen är väldigt nedlåtande. Nedlåtande mot kvinnor. Fy! Skärp er lite! Fortsätt gärna tramsa om fenomenet baby shower men lämna kvinnor ifred tycker jag!

Mvh Miks

Jag tycker den här tråden var skojig från början.

Nu är den mest tragisk och lite smått elak. Tonen är väldigt nedlåtande. Nedlåtande mot kvinnor. Fy! Skärp er lite! Fortsätt gärna tramsa om fenomenet baby shower men lämna kvinnor ifred tycker jag!

Mvh Miks

Jag håller med! Pyser av fördömande, raljerande och elakheter :crazy: Tråkigt för en annars bra och lärorik tråd, känns som att fenomenet behövs ventileras minst sagt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka