Babyshower-trams

Varför skulle en trend gå åt något visst håll baserat på dina vänner?
Jag baserar det inte på enbart mina vänner.
Genom exempelvis facebook kan man se långt mer än så (bekantas bekanta, och längre bort i olika grupper) och när man pratar om saken med diverse människor (jag har ett socialt jobb där jag möter många människor, som jag inte har några band till annars) så får man reda på saker helt enkelt. Och nu menar jag inte att folk kommer fram till mig för att prata om baby showers, utan att man pratar om vad som gjorts sedan sist man såg dom och ofta kommer in på tillställningar i stil med BS, födelsedagskalas och bröllop och fortsätter konversationen på det spåret.

Nä dom är så jävla fula!!! Förlåt alla som har såna men JAG STÅR INTE UT VAD FULA DOM ÄR. Ja - gravidmagar är fina men som avgjutningar är de ju fruktansvärda!?
Mina gravidmagar har inte varit fina ens när de satt där. Jag kände mig enbart fet och flodhästig :o

Behöver jag säga att jag avskyr magklappar såpass att jag tryckte upp tröjor för att slippa fenomenet ute? ;)

Var det alltså nödvändigt? :eek: Jag ser antagligen ut som en hungrig kobra eftersom jag under hela graviditeten blev klappad på magen en enda gång och då var det en kollega som först frågade.

Och det beror på vad? Någon naturlag? Att män inte tycker om tårta?
Alla är olika osv men jag har hört från min partner som hängde på (ickesvenskt) forum att många fäder där var överens om att hela graviditeten åtminstone med första barnet är en grej där kvinnan blir förälder när hon blir gravid och mannen när barnet föds. Det är ju kvinnan som hela tiden känner av barnet osv medan mannens liv ser ut som vanligt förutom att kvinnan förändras och kanske behöver mer hjälp. För mig blev väldigt mycket väldigt verkligt redan när jag blev gravid första gången. för min partner blev det inte riktigt ett faktum förrän vi var på förlossningen. Med andra barnet visste han mer och var därmed mer förälder även innan barnet föddes. Kanske finns en koppling? Och ja. Det finns fäder som kliver in i en föräldraroll direkt med.

Var det alltså nödvändigt? :eek: Jag ser antagligen ut som en hungrig kobra eftersom jag under hela graviditeten blev klappad på magen en enda gång och då var det en kollega som först frågade.
Första graviditeten var det vanligt förekommande men i andra var det inte särskilt vanligt. Såklart kom tröjorna till nr2. Nu ska jag förhoppningsvis inte bli gravid igen av flera skäl men om det skulle ske ändå kanske du kan dela med dig av din kobra-look?

Alla är olika osv men jag har hört från min partner som hängde på (ickesvenskt) forum att många fäder där var överens om att hela graviditeten åtminstone med första barnet är en grej där kvinnan blir förälder när hon blir gravid och mannen när barnet föds. Det är ju kvinnan som hela tiden känner av barnet osv medan mannens liv ser ut som vanligt förutom att kvinnan förändras och kanske behöver mer hjälp. För mig blev väldigt mycket väldigt verkligt redan när jag blev gravid första gången. för min partner blev det inte riktigt ett faktum förrän vi var på förlossningen. Med andra barnet visste han mer och var därmed mer förälder även innan barnet föddes. Kanske finns en koppling? Och ja. Det finns fäder som kliver in i en föräldraroll direkt med.

Aha. Det förklarar att jag inte förstår eftersom det i mitt fall var den blivande pappan som engagerade sig mest i graviditeten medan jag fortsatte som vanligt.

Aha. Det förklarar att jag inte förstår eftersom det i mitt fall var den blivande pappan som engagerade sig mest i graviditeten medan jag fortsatte som vanligt.
Aha, han var alltså kvinnan i förhållandet? ;)

Skämt åsido, det där är nog väldigt olika. Jag var sedan länge, flera år, inställd på familjeliv medan det var nytt för honom. Kan tänka mig att han blev tagen på sängen när vi råkade göra en hoppsan-bebis :p

Alltså, gipsavgjutning.. varför? Jag förstår inte. Vad ska man ha den till? Har förstått att vissa sätter den på väggen med lampor men jag kan inte se något vackert alls i den. Är det jag som är knäpp? Hade jag gjort en hade den hamnat i en låda i förrådet och med lite tur hade den varit hel 10 år senare när jag skulle visa hur det jag var för barnet i fråga.. :grin:
Fruktskål?

Mina gravidmagar har inte varit fina ens när de satt där. Jag kände mig enbart fet och flodhästig :o
Du har inte sett min mage med mina tvillingar...när jag gått upp över 40 kg vägrade vågen. Det var som en skräckfilm. En gipsavgjutning skulle påminna mig om den värsta tiden i mitt liv.

Ärligt talat hade jag ingen aning om att folk gjorde gipsavgjutningar av sina gravidmagar innan den här tråden, än mindre att dessa sparades och användes som någon slags heminredning. Jag känner mig lite skakad efter den insikten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka