Tveksamt. Vi firar ju ett år till vid liv årligen.
U and me both, sistah!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tveksamt. Vi firar ju ett år till vid liv årligen.
Då är jag med. Jag gillar inte heller kladd men att barnen äter själva har känts viktigare för min bekvämlighet trots kladd. Det är ganska trevligt att kunna koncentrera sig på den egna maten stolen åker in i duschen med jämna mellanrum och är barnet grisigt hamnar även barnet där. Jag var tidig med bitar till yngsta. Hon fick helt enkelt pilla i sig det hon ville ha själv om hon var intresserad redan från 4-5 månader. Vi hoppade helt över puréer. Super att bara vänta ett par timmar och sen dra fram dammsugaren iom att minstingen fick börja kladda själv redan från start verkar hon vara betydligt tidigare med att äta snyggt också. Det känns viktigt då vi, när vi får för oss att äta ute/borta, som regel får ha barnen med oss. Detta trots att vi bara visat hur man gör med besticken och sedan inte lagt någon vikt vid det.Jag har aldrig uppmuntrat eller skrattat åt eller fotat ett barn som kladdar med maten.
Har aldrig satt fram en tårtbit och uppmuntrat honom att lägga händerna i den. Nu har A aldrig slängt mat omkring sig med sked och vält ut tallrik osv men om han skulle gjort det så skulle jag sagt att så gör man väl inte. Jag skulle också sagt till om han plaskat i spilld mjölk, men det kan jag inte minnas att han har gjort.
Om det är kladdig mat har jag gett honom sked och uppmuntrat honom att använda den, eller såklart matat när han var för liten för att äta med sked. Om det är brödbitar och ostbitar så är maten ju okladdbar så det är ju bara att känna så mycket man vill. Jag har inte heller uppmuntrat att han ska ta ned händerna i gröten och klämma osv, utan torkat av och gett sked i så fall, men minns inte att han gjorde så mycket av det heller.
Tycker inte att kladdiga barn med kladdiga munnar är ett dugg söta på bilder, men störs inte i realtid.
Jag såg en såndär tårtkladd bild på instagram häromdagen. Dock med mamman också i bilden. Mamman då matchande barnet i färg och OTROLIGT stylad samt förstås inte alls kladdig utan bara sådär fejkat med grädde i mungipan typ.
"kolla så lyckliga vi va i det här inte alls iscensatta moment i vårt dagliga lyckliga liv"
Jag är inbjuden på ett bs där det planeras Fiffitårta, blöjbajslek mm.
Inte helt tillfreds med detta...
Jag är inbjuden på ett bs där det planeras Fiffitårta, blöjbajslek mm.
Fiffitårta? Mutta med ungen halvvägs ute?Jag är inbjuden på ett bs där det planeras Fiffitårta, blöjbajslek mm.
Fiffitårta? Mutta med ungen halvvägs ute?
@Emtherlia, bajsavsmakning planeras...
Fiffitårta? Mutta med ungen halvvägs ute?
Fråga @SleepanHujj...det där är såå...såå..vidrigt
Varför gör folk sådant..?
Gör de det på fullaste allvar då också..? Eller är det nu helst en aning vulgohumor inblandad..?
Vill man verkligen äta en sådan tårta...?
Så många frågor...
Hu, imponerad över folk som klarar av det. Tror inte ens jag skulle kunna vara i rummet.Typ något sådant ja. Inte min idé...
@Emtherlia, bajsavsmakning planeras...
Kl
Alltså. Grejen med bs gillar jag. Att ses, mysa, fika och hänga med blivande morsan innan det kommer en lite demon och tar över tiden. Meen, tja. Resten kunde jag hoppat över
Hu, imponerad över folk som klarar av det. Tror inte ens jag skulle kunna vara i rummet.
Haha, men jag vet ju inte?!
Jag vill inte att vi ska ha en sån!!
Du måste ju helt klart berätta efteråt så att vi kan få svar på våra frågor, we need to know
(och om möjligt, ta bild på tårtan och posta här )
Din kompis kanske kan dela med sig?Jag är inte säker på att jag kommer kunna gå dock. Jobbar så det blir lite struligt och en bit att åka. Men lovar självklart att uppdatera om jag åker dit