Babyshower-trams

Jag kunde inte låta bli, de är så extrema så de nästan ursäktar språket. Har för mig att jag såg en bdsm-tårta där med :D
Jo, så är det ju!
Jag försöker sätta mig in i hur det är för den tårtbagaren som står där och gör tårtorna. :cautious: :D Jag kan säga att det går inget vidare.... ;)

Bildgooglar man smash the cake hamnar man i en rosablå psykos ... Den här besattheten av färger! Jag fattar inte. Har de svårt att hålla isär snopp och snippa eller vad är det frågan om? Och vad är problemet med om man inte fattar könet det första man gör?

:banghead:
Eep :eek: (googlade) det finns så mycket med det där som jag inte klarar av. Kladdigt barn, ugh, förstörelse av livsmedel, ugh, förstörelse av kapital, ugh, rosa/blått, ugh, man har faktiskt kläder när man äter, ugh, och så är jag så hemsk att jag inte lät mitt barn kladda med mat trots att det är pedagogiskt riktigt säkert, känns som usel vana att uppmuntra. :o

Eep :eek: (googlade) det finns så mycket med det där som jag inte klarar av. Kladdigt barn, ugh, förstörelse av livsmedel, ugh, förstörelse av kapital, ugh, rosa/blått, ugh, man har faktiskt kläder när man äter, ugh, och så är jag så hemsk att jag inte lät mitt barn kladda med mat trots att det är pedagogiskt riktigt säkert, känns som usel vana att uppmuntra.
:o

Vi lät det inte kladdas ohämmat heller, BARNET verkar inte traumatiserad av det.

Vad menar man med att barnen inte får kladda med maten? Är det att de inte får känna ordentligt på det de stoppar i munnen eller mer att de inte får plaska i mjölken de råkar spilla?

Vad menar man med att barnen inte får kladda med maten? Är det att de inte får känna ordentligt på det de stoppar i munnen eller mer att de inte får plaska i mjölken de råkar spilla?

BARNET har alltid hatat kladd, men jag har levererat sked/gaffel och charmas inte av BARN med klet över hela kroppen. Gav mer bitar än puré.
Jag orkar inte sanera hela köket 5 ggr/dag.

Har för övrigt varit på en BS. En riktig med blöjtårta, allt blått, bara kvinnliga vänner till den blivande modern, ja ni vet. Jag kände mig väldigt obekväm, tills BARNET sa, högt och tydligt, "Min mamma har inte en bebis i sin mage. Det vet jag för hon blöder ur sin snippa varje månad."

...skojaba, kände mig obekväm även efter det. :p

Jag har aldrig uppmuntrat eller skrattat åt eller fotat ett barn som kladdar med maten.
Har aldrig satt fram en tårtbit och uppmuntrat honom att lägga händerna i den. Nu har A aldrig slängt mat omkring sig med sked och vält ut tallrik osv men om han skulle gjort det så skulle jag sagt att så gör man väl inte. Jag skulle också sagt till om han plaskat i spilld mjölk, men det kan jag inte minnas att han har gjort.

Om det är kladdig mat har jag gett honom sked och uppmuntrat honom att använda den, eller såklart matat när han var för liten för att äta med sked. Om det är brödbitar och ostbitar så är maten ju okladdbar så det är ju bara att känna så mycket man vill. Jag har inte heller uppmuntrat att han ska ta ned händerna i gröten och klämma osv, utan torkat av och gett sked i så fall, men minns inte att han gjorde så mycket av det heller.

Tycker inte att kladdiga barn med kladdiga munnar är ett dugg söta på bilder, men störs inte i realtid. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka