Babykläder

Sv: Babykläder

Har köpt en 3-pack med bodies på HM och de är jättebra. Upplever det lite som om Kappahls tröjor och bodies är mindre i halsen.
 
Sv: Babykläder

Finns bra på andra ställen också, man får dra i dom och kolla hur stretchiga de är åt alla håll. Så jäkla tröttsamt när man får slita den över ungens huvud! Hur tänker de egentligen när de tillverkar? Det är ska ju inte va nån brottningsmatch att ta på kläder!

Har hört från flera släktingar nu att man ska köpa bodysar med omlottknäppning och inte sådana man trär över huvudet. Är dessa våra att få tag på?? Alla gulliga och fina bodysar vi fått är sådana man trär över huvudet, hm.. Ska gå en spaningsrunda i stora staden!
 
Sv: Babykläder

KL

Får jag fråga en sak som jag undrat hur folk kan veta...?

Hur vet en del villken storlek på kläderna ens nyfödda bebis kommer att ha ? Menas, en del köper ju hela garderoben innan ungen är född....tänk om man köper minsta storleken och man får en jättebaby ? Är det en chanstagning att köpa kläder till ofödda barn...eller hur gör folk ? Köper dom olika storlekar på en gång eller ?
 
Sv: Babykläder

Jag har köpt ett par plagg i minsta storleken och resten när bebisen är född.
Första barnet växte fort ur kläderna, medans andra fortfarande hade den minsta strl när han var över 1 månad gammal.
Han började med 62 när han var 4 månader. Så till honom fick jag köpa mycket smått.
 
Sv: Babykläder

Har hört från flera släktingar nu att man ska köpa bodysar med omlottknäppning och inte sådana man trär över huvudet. Är dessa våra att få tag på?? Alla gulliga och fina bodysar vi fått är sådana man trär över huvudet, hm.. Ska gå en spaningsrunda i stora staden!


Vissa bodiesar är typ omlottsydda i halsen och de är oftast inga problem att få över huvudet, de med knappar är det oftast värre med. Kolla innan du köper. De tröjor som halsen går att öppna helt ut till ärmarna är det oftast inga problem att få över huvudet.
 
Sv: Babykläder

KL

Får jag fråga en sak som jag undrat hur folk kan veta...?

Hur vet en del villken storlek på kläderna ens nyfödda bebis kommer att ha ? Menas, en del köper ju hela garderoben innan ungen är född....tänk om man köper minsta storleken och man får en jättebaby ? Är det en chanstagning att köpa kläder till ofödda barn...eller hur gör folk ? Köper dom olika storlekar på en gång eller ?

Jag köpte bara några plagg i stl 50 som tur och väl var. Han fick en von Rosen-skena för sin höft och fick ha större storlekar. Han blev av med skenan när han var 9 v och kunde då ha stl 56, vilket han har fortfarande, är 12 v. Han har börjat ha lite i stl 62, men en del är fortfarande lite stort till honom. Jag hade köpt lite i stl 56 och det kunde han ha med skenan, så ska man köpa så hade jag bara köpt lite i stl 50 och satsat lite mer på stl 56.
 
Sv: Babykläder

Vissa tycker väl att det är roligare att shoppa än andra....:angel:

Jag håller helt och hållet med. Och så förstår jag inte heller dom som köper dyra märkeskläder i strl 50-56. Har man otur så kanske man hinner använda dom två tre gånger innan det är förlitet.

Min son vägde 4630g när han föddes (i v37 med planerat snitt, beräknad vikt fullgånget var över 5,5kg) och han hade strl 56 i högst en vecka. Nu är han 10 veckor (8200g) och har strl 74. Är VÄLDIGT glad över att jag inte köpte allt för mkt smått till honom!
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 237
Senast: mackan
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 246
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 338
Senast: Wonna
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 093
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp