Babykläder

C

Clintan

Är det någon mer än jag som blir irriterad på att babykläder ofta är väldigt opraktiska?:crazy: Nästan alla tröjor/jackor jag fått till sonen är med huva, hur praktiskt är det till bebisar som sover på rygg plus att huvan är oftast så stor så de kan inte heller ha den uppe när de sitter i babysittern eller babyskyddet.:mad: Tröjor/bodiesar har en tendens att var väldigt trånga i halsen så de knappt går över huvudet, framförallt de med knappar, de som är omelottsydda är oftast ok. Har fått lite hängslebyxor också och de passar i benen, men det stycket som sitter över magen/ryggen är ofta så stort att det når upp till hakan på honom och då blir hängselna för stora. Blir tokig.:devil:
 
Sv: Babykläder

Kanske mitt barn som är oproptionerlig.;) Här hemma är han mest klädd i bara body, har på sig ett par tunna byxor om det är kallt eller vi ska gå ut, strumpor också om det är kyligt plus en kofta/jacka utan huva. Kommer förmodligen inte att använda en del av kläderna han fått då jag tycker de är för tjocka och/eller har huva.
 
Sv: Babykläder

Jag bar jättemycket i sjal och då var det toppen med kläder som hade huva, ingen glipa i nacken! :) Hängselbyxor fungerade mjuka när de var små och när de blev lite äldre så hade jag två par underbara jeanshängselbyxor, riktigt urtvättade och mjuka! :love:

Sen är ungar olika konstruerade, med Elin förbannade jag alla kläder som hade en fot dit sydd, hennes fötter var så stora så det blev jättekonstigt, men med Fredrik var det toppen, på honom satt de perfekt! :)
 
Sv: Babykläder

Jag kommer ihåg att det var många kläder som man tyckte var gulliga på galjen men som inte alls passade rent praktiskt när man väl skulle klä på dem.

Samma sak med luvtröjor. Jättegulligt men inte praktiskt!

Lite tråkigt ibland när man vill "klä upp" de små liven lite men så blir det ändå mjukisbyxor och body som är mest praktiskt.

Något som jag tyckte var bra på sommaren var sprakdräkt med korta ben. Det fanns jättetuffa att få tag i för ett år sedan iaf! :D

/Timsetim
 
Sv: Babykläder

Jag håller med... hatar luvtröjor.. Men det kan ju vara bra när man bär i sjal/sele. (tack för tipset!!)

Och VARFÖR ska vissa märken envisas med knäppning i ryggen??
Och VARFÖR måste det sitta lappar överallt i alla kläder?
 
Sv: Babykläder

Jag älskar ju luvtröjor:D Bebisen blir ju så SÖÖÖT! Ja mer än vnalgit:D
 
Sv: Babykläder

Jag stör mig på att det ska vara fickor på alla byxor till bebisar.
Mina barn har som bebisar aldrig stoppat nåt i fickan.
Tycker fickorna bara gör att byxorna blir knöliga under overall.
Huvor är också störande. Dessutom kan de fastna när barnet börjat krypa.
 
Sv: Babykläder

Något som jag tyckte var bra på sommaren var sprakdräkt med korta ben. Det fanns jättetuffa att få tag i för ett år sedan iaf!

Sprakar det extra mycket i dem?:D Ett par sådana måste jag titta efter, verkar bra (även om det inte sprakar om dem).
 
Sv: Babykläder

Jag tycker framförallt pyjamaser med fötter är bättre än utan då han annars får ha strumpor på sig. Han blir så kall om fötterna och han sparkar av sig filten på nätterna. Han har oftast inga problem med att fötterna i passar i sparkdräkter/pyjamaser så då verkar något vara normalt iallafall.;)
 
Sv: Babykläder

Har många huvtröjor o tycker det fungerar bra. Det som stör mig är att de flesta byxor är så smala i midjan/resåren så hård. O då är min lilla kille en smalis. Mormor får fixa nästan alla byxor o byta resår.
 
Sv: Babykläder

Jag har motsatt problem. Har fått sy in resåren på många byxor till min 15-månaders.
De åker bara ner annars.
 
Sv: Babykläder

KL
Jag retade mig också på huvor och opraktiska kläder. Använde mestadels mjukiskläder för de verkade skönast och vettigast. Jeans är snyggt, men hue skönt för en liten bebis? Insåg att jag ofta köpt helt tokiga kläder till present...
 
Sv: Babykläder

Man behöver ju inte köpa de kläder man anser vara opraktiska. Utbudet är ju rätt stort :idea: Vad gäller huvan måste den vara lätt att klippa bort om den är i vägen!
 
Sv: Babykläder

Man behöver ju inte köpa de kläder man anser vara opraktiska. Utbudet är ju rätt stort :idea: Vad gäller huvan måste den vara lätt att klippa bort om den är i vägen!

Nej, men med första barnet (enda hittills) så visste man inte allt i förväg och vi fick massor av kläder varav en del väldigt opraktiska.
 
Sv: Babykläder

Man behöver ju inte köpa de kläder man anser vara opraktiska. Utbudet är ju rätt stort :idea: Vad gäller huvan måste den vara lätt att klippa bort om den är i vägen!


Inte jag som köpt dem. Använde mest pyjamaser och byxor plus vanliga t-shirts till honom i början eftersom han hade en von Rosen-skena. Det var när jag skulle börja använda kläderna han inte kunnat ha innan som jag upptäckte hur opraktiskt framförallt huvan är. Kan förstå att det fungerar bättre om man har bärsele/sjal. Har funderat på att försöka ta bort huvan på jackorna, men tror inte det blir så bra.
 
Sv: Babykläder

Har många huvtröjor o tycker det fungerar bra. Det som stör mig är att de flesta byxor är så smala i midjan/resåren så hård. O då är min lilla kille en smalis. Mormor får fixa nästan alla byxor o byta resår.

Har också en ganska smal kille och har märkt att en del byxor är rätt trånga i resåren. Märkte det framförallt när han hade sin von Rosen-skena. Har köpt några Esprit byxor till honom och de är helt perfekta i resåren, finns ju naturligtvis några andra märken också.
 
Sv: Babykläder

Hatar luvtröjor!!! Till bebisar alltså :smirk:.
Och sådana där pjamaser med fötter.. sonen hade så stora fötter så det funkade aldrig, dottern hade så små så hennes ben liksom försvann i pjamasen.
Har klippt bort fötterna på dem direkt när jag fått dem :-)
Hängslebyxor kunde sonen heller aldrig ha, de satt som du säger, under hakan.. men jag har sett många som har dem så för andra funkar det nog, gav dock bort alla så jag testade aldrig på dottern.
 
Sv: Babykläder

Man lär sig med tiden vad som är praktiskt på barnen! HM har superbra bodies, stretchiga, mjuka och bra passform! De är i 2-pack, olika färger med antingen ett litet "baby" märke på ärmen eller på sidan. Ullareds bodys med blått märke med figurer i nacken (alltså själva storlekslappen) är också suveräna. Jag har provat massor av bodys och dessa är klart bäst. Finns bra på andra ställen också, man får dra i dom och kolla hur stretchiga de är åt alla håll. Så jäkla tröttsamt när man får slita den över ungens huvud! Hur tänker de egentligen när de tillverkar? Det är ska ju inte va nån brottningsmatch att ta på kläder!
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 237
Senast: mackan
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 246
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 338
Senast: Wonna
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 093
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp